eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja - ważna czy nieważna? › Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Date: Fri, 12 Oct 2007 14:31:26 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <fenpes$tb0$14@news.onet.pl>
    References: <fen9me$8hl$1@inews.gazeta.pl> <fen9u5$tb0$4@news.onet.pl>
    <fenako$b40$1@inews.gazeta.pl> <fenart$tb0$5@news.onet.pl>
    <fenm88$sic$1@inews.gazeta.pl> <fenmcu$tb0$13@news.onet.pl>
    <fenok5$89v$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dom147.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1192192285 30048 83.24.120.147 (12 Oct 2007 12:31:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Oct 2007 12:31:25 +0000 (UTC)
    X-Sender: A2zNb+iyGzNLOZcnZKe0qTi6JhWh3FyC
    In-Reply-To: <fenok5$89v$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:491385
    [ ukryj nagłówki ]

    Mikołaj Menke pisze:

    > Nie wiem na ile dobrze rozumiem te zapisy - czy to znaczy, że jeśli
    > stwierdzę wadę w przeciągu dwóch lat od zakupu to i tak mogę to wysłać w
    > przeciągu roku od stwierdzenia wady, nawet po upływie gwarancji i
    > sprzedawca musi uznać moje roszczenia? Tutaj sytuacja i tak jest o tyle
    > łatwiejsza, że nie będzie najmniejszego problemu z udowodnieniem
    > wystąpienia wady przed upływem dwóch lat od sprzedaży, albowiem produkt
    > wysłałem na dwa dni przed upływem ważności gwarancji. Od razu kolejne
    > pytanie - czy sprzedawca może się wykręcić, że wysłałem mu towar z
    > roszczeniem gwarancyjnym, odeśle mi go każąc wysyłać jeszcze raz, tym
    > razem z tytułu niezgodności z umową. Boję się, że może to zrobić chcąc
    > jakoś wybrnąć z problemu, bo wtedy będzie próbował udowodnić, że wada
    > wystąpiła więcej niż dwa lata po zakupie. Czy mogę od razu skontaktować
    > się z nim telefonicznie lub mailowo i poinformować go, że moje
    > roszczenia wynikają nie z gwarancji, a z niezgodności z umową,
    > niezależnie od tego co napisałem w piśmie?
    > Przepraszam za przynudzanie. ;-)

    Art. 9
    Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.


    Natomiast póki co reklamowałeś z tytułu gwarancji. IMHO musisz
    jeszcze raz zareklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1