    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja po wymianie sprzetu (stara czy nowa ? )
    Date: Mon, 17 Jan 2005 16:39:10 +0000 (UTC)

    Przemek K wrote:

    > "..::SebOLO::.." <b...@s...pl> wrote in message

    > Wlasnie to jest nie logiczne. Przeciez ja nie chce nowej 60
    > miesiecznej gwarancji tylko stara 60 - 6 miesiecy czyli 54.
    > A co mnie interesuje z jaka gwarancja teraz sprzedaja sie sprzet. Ja
    > kupilem z 60 miesieczna i chce zeby sprzet mial taka z jaka kupowalem
    > a nie z taka jaka terza sie sprzedaje.
    > Pozdrawiam

    Niestety, jest to durnota, ale zgodna z prawem.
    Zaczęło się z producentami dysków twardych (np. stare baśki miały
    gwarancję 3 letnią, potem nowsze roczną). Jak się sypały, wymieniali i
    dawali krótszą gwarancję...
    Czadu dał Western Digital vel caviar. Można było DOKUPIĆ przedłużoną
    gwarancję z nowym dyskiem. Jak się psuł - wymieniali, i trzeba było tę
    przedłużoną gwarancję dokupić od nowa. Mimo że z poprzedniej 5 letniej
    zostawało jeszcze np. ponad 4 lata.
    Teoretycznie, trzeba by uznawać gwarancję (jej długość) za istotną
    cechę towaru - często ma kapitalne znaczenie przy wyborze sprzętu. I
    przy wymianie żądać towaru o takich samych cechach (czyli o tak samo
    długim okresie gwarancyjnym).
    Jednak madrale uznali że długość okresu gwarancji nie jest cechą
    towaru, a jedynie "elementem" sprzedaży.
    Prawnik zapewne lepiej ci to ubierze w słowa (bardziej fachowe), ale
    obawiam się, że sens będzie ten sam.
    Co ciekawe, jak jest w druga stronę (nowy towar ma taki sam albo
    dłuższy okres gwarancyjny), trzeba się u sprzedawców wykłócać o nową
    gwarancję...

    --
    Pozdro
    Massai