    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na uzywany sprzet
    Date: Thu, 15 Jul 2004 10:32:40 +0800

    In article <k4ialf6l3n0.1imsuqg2tigkc$.dlg@40tude.net>, Sebol wrote:
    > normalnie :) KUPUJĄCY musi wykazać że bateria była niesprawna kiedy zakupił
    > laptopa co jest nierealne. W ogóle powoływanie się na kluzule niezgodności

    Nie niesprawna, a że zawierała wadę prowadzącą do jej poźniejszej
    niesprawności (tu obniżenia pojemności). Olbrzymia równica wbrew pozorom :)

    > z umową po okresie półrocznym kiedy kończy moc art 4 par 1 jest zupełną
    > stratą czasu.

    Możliwe, ale zastanowić się można. Jeśli nigdzie nie ma wyraźnie napisane,
    że aku może mi paść po 6ciu miesiącach to dla mnie jest to niezgodność z
    umową i to w przypadku laptopa istotna. Fakt, że on pada wynika z tego że
    jest to akumulator takiego a nie innego typu. Trudno żeby się ten typ
    zmienił w czasie użytkowania, więc okoliczności które spowodowały
    póżniejszy pad tkwią siłą rzeczy od początku w tym aku. Możesz to
    traktować jako wadę konstrukcyjną. You follow? :)
    Jedyne co można by MZ podnieść to że jest to powszechnie znana właściwość
    takich aku więc przy zachowaniu należytej staranności etc... Ale czy jest
    to powszechnie znany fakt dla osoby która w życiu nie zetknęła się z
    laptopem? Szczerzę wątpie.

    --
    Marcin