    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na komputer.
    Date: Sat, 6 Jul 2002 00:04:34 +0200

    On Fri, 5 Jul 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Rekojmi udziela jedynie sprzedajacy a nie producent.

    Sprzedający musi udzielić rękojmi (tak stanowi prawo),
    ale to nie to samo co napisałeś.
    Twoja wypowiedź sugeruje że producent *nie może* udzielać
    rękojmi (możesz pokazać przepis który mu zabrania ?)

    [...]
    >+ Zatem podsumowujac, czy istnieje mechanizm oznaczania sprzetu uzywanego
    >+ jako uzywany i eliminowania go z obrotu handlowego jako
    >+ nowy towar ?

    Innego (skutecznego) niż nieoddawanie nie znam ;)

    >+ I na jakiej zasadzie rozlicza sie sprzedajacy z producentem z wadliwego
    >+ sprzetu oddanego w ramach rekojmi ?

    Rękojmi lub gwarancji albo innych form rozliczania się.
    Np. przy drobnicy stosuje się czasami "101%" albo "105%"
    (w paczce jest kilka sztuk więcej "na straty").

    >+ Rekojmia nie obowiazuje, bo producent udziela gwarancji.

    Primo - taki "komputeroskładacz" rzadko zaopatruje się
    u producenta (np. płyt, kart grafiki) typu Intel czy Asus,
    raczej u dystrybutora. Secundo: poproszę raz jeszcze skąd
    wziąłeś zakaz udzielania rękojmi przez producenta ?
    Co do dealerów: przypadki udzielania rękojmi (bynajmniej
    nie wg zasad w KC, ale np. do 2 dni "na sprawdzenie") są
    mi znane.

    >+ Prawo do wymiany na nowy sprzet to dopiero 2-3 naprawy.

    *Obowiązek* Wiem, tu "prawo" jest właściwym słowem :) ale
    jest wieloznaczne: sugeruje że "można dopiero po..." (a to
    nieprawda).

    [...]
    >+ I ostatnie pytanie.
    >+ Czy dopuszczalna jest dwoistosc rekojmi i gwarancji, gdy udziela ich
    >+ sprzedajacy jednoczesnie jako sprzedajacy i producent ( czyli ten kto
    >+ sklada komputer).

    Tak. Chyba pomijasz jeszcze jeden aspekt: że możesz mieć
    *kilka* gwarancji na ten sam towar ! (od prodecenta, dealera
    i sprzedawcy na przykład).

    Pozdrowienia, Gotfryd