  • Data: 2002-07-09 13:13:36
    Temat: Re: Gwarancja na komputer.
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacek" [...]
    > Ale na co uwazac ?
    > Zaplombowanych komputerow sprzedaje sie setki tysiecy .

    Ja bym nie kupil....
    Pan moze sobie kupowac nawet kota w worku.

    > A skad Panu to przyszlo do glowy ?
    > Poza fakturami za samochod, nie spotkalem jeszcze rachunku za komputer,
    > na ktorym pisze, ze jest nowy.

    Bo nie musi.
    Pan moze sobie kupowac nawet zlom komputerowy.
    Gdy ja kupuje nowy komputer - chce by byl nowy.

    > Blad.
    > Komputer typu pecet to zawsze skladak i najwazniejsze jest
    > zainteresowanie podzespolami i ich producentami, a dalej gwarancjami
    > producenta na podzespoly.

    To wlasnie jest owo "osobiste wzgldy"

    > Klania sie slynna sprawa gwarancji na dyski.
    > Producent udzielal na 3 lata, a sprzedajacy na 1 rok.

    > Nie.
    > Komputer nowy MUSI MIEC, a nie POWINIEN MIEC, nowe czesci.
    > Sprzedajacy nie jest zadnym gwarantem, gdyz udziela rekojmi a nie
    > gwarancji.

    Lecz w tym przypadku sprzedajacym jest producent.
    A poza tym i tak sprzedajacy ma wszystko zalatwic.

    > To jest niestety najwazniejsza sprawa, ktora wymaga ustawowego
    > uregulowania,
    > aby wyeliminowac z obrotu nieoznaczony sprzet uzywany, po naprawach,
    > uszkodzony,
    > sprzedawany wielokrotnie jako nowy.
    > Obecne procedury handlowe nie kontroluja obrotu sprzetem uzywanym,
    > uszkodzonym, naprawianym,
    > ktory mogl utracic pierwotne wlasciwosci i moze juz podlegac pod
    > przepisy o obrocie odpadami, dokladnie tak jak to sie odbywa w przypadku
    > uzywanych samochodow, ktore podlegaja ustawowemu zlomowaniu.

    Nie wolno sprzeawaac rzeczy uzywanych jako nowych - tooszustwo.

    > Dlatego kazdy podzespol komputerowy powinien byc zaopatrzony w
    > identyfikujacy zabezpieczajacy hologram producenta, ulegajacy
    > zniszczeniu w przypadku naprawy podzespolu

    A najlepiej zakazac skladania komputerow i sprzedawania czesci,
    i zakazac otwierania obudowy.

    Klient otrzyma "lepszy markowy" za jedynie 3 razy wyzsza cene.

    Boguslaw