    From: "Serwiz" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Tue, 19 Feb 2002 17:58:43 +0100

    Użytkownik "[ piotr sut ]" napisał w wiadomości:
    [...]
    > No tak, ale problem pozostaje, gdy owy "nowszy" sprzet, jest gorszy od
    > poprzednika (co sie tez zdarza, nie twierdze, ze w tym przypadku). Co w
    > takim przypadku zrobic?
    >
    > p.s. "Serwiz", czemu tak ostro reagujesz?
    >
    > pozdrawiam
    > ->piotr

    Nie może być takiej sytuacji że sprzęt jest wymieniany na gorszy tzn. jest
    to niedopuszczalne. W przypadku wymiany bierze się pod uwagę cenę (w dniu
    zakupu) i porównywalne walory użytkowe co czasami jest trudne np. domowy
    sprzęt audio, syntezatory itp.
    Może zareagowałem zbyt gwałtownie ponieważ nie mogę patrzeć spokojnie jak
    ktoś umyślnie "utrudnia życie" innym. Mam kolege który ma sklep komputerowy
    i powiem jedno że to jest naprawdę ciężki kawałek chleba jeśli ktoś stara
    się żeby sklep miał dobrą renomę. Reklamacje są obciążeniem czasowym i
    finansowym a w dzisiejszych czasach jest taka konkurencja że marze na
    podzespołach są niewielkie i tak np. przy sprzedaży dysku ktoś zarobi 50 zł
    a przy rozpatrywaniu np. 2 reklamacji koszt wysyłki wynosi (dowolny kurier)
    to wynosi ok 40 zł co daje w rozrachunku 10 zł zysku, wygrażającego się
    klienta PIH'em i sądem (a takich uprzejmych jest coraz więcej którzy
    wygrażają się profilaktycznie przy składaniu reklamacji).

    Serwiz