  • 31. Data: 2004-03-17 16:33:13
    Temat: Re: Gwałt - czy można jeszcze coś zrobić
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "salto" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:c39sgm$2ja$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a to ci historia !!!!

    Oj, widzę, że cie berecik ucisko dziecko.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 32. Data: 2004-03-17 16:44:30
    Od: "Magik" <w...@i...pl>

    powiem tylko tyle że jak bym się znał na prawie i znał te wszystkie durne
    definicjee to bym się tu chyba nie pytał.
    Potrafisz zrozumieć człowieku że nie każdy jest prawnikiem??? czy to już
    przekracza zakres twojego pojmowania?? nie znam dokładnych definicji ale jak
    byś był chociaż troszke inteligętny to byś się domyślał o co mi chodzi. twój
    post nie wnosi niczego nowego do mojego pytania a tylko wyśmiewa moje
    nieścisłości.

    mimo to pozdrawiam

  • 33. Data: 2004-03-17 16:48:34
    Temat: Re: Gwa3t - czy mo?na jeszcze co? zrobia
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Paul" <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl> napisał w wiadomości

    > Spoleczny obowiazek. Nie prawny. Spoleczny. Obywatelski. Nic wiecej.

    Pieprzysz. To jest scigane z oskarżenia prywatnego a nie na wniosek osoby
    postronnej.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 34. Data: 2004-03-17 17:20:40
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > Pieprzysz. To jest scigane z oskarżenia prywatnego a nie na wniosek osoby
    > postronnej.

    Co jest niby ścigane z oskarżenia prywatnego? Zgwałcenie?

    I co to zmienia w kwestii _społecznego_ obowiązku?

    KG

  • 35. Data: 2004-03-17 17:42:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym dał sobie spokój. W tej chwili będzie poważny kłopot z odtworzeniem
    stanu faktycznego. Pewnie jej nie gwałcił na oczach postronnych świadków.
    Będziemy mieć zeznanie dziewczyny przeciwko zeznaniu sprawcy.
    Najważniejszy w tym wypadku dowód z opinii biegłego lekarza i badań
    mikrośladów jest niemożliwy już do przeprowadzenia.

    Dodatkowo, gdyby nawet udało się jakimś sposobem dowieść, że do zbliżenia
    faktycznie doszło, to będzie kłopot z udowodnieniem, że było to wbrew woli
    dziewczyny. Przez rok milczała. Nikomu nic nie powiedziała. Cięższych
    obrażeń nie odniosła, bo pewnie by to ktoś zauważył - choćby rodzice.
    Cienko to widzę.

    Aha! nie obraź się, źle w tym wieku młodzieży różne pomysły przychodzą do
    głowy i to, co ona mówi niekoniecznie musi stanowić pełna prawdę. Weź to
    pod uwagę. Tak więc ja odradzam nadawanie temu jakiegokolwiek biegu.

  • 36. Data: 2004-03-17 17:44:39
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "Magik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > właśnie sie dowiedziałem ze bliska mi osoba została zgwałcona, gwałt miał
    > miejsce dawno bo prawie rok temu został dokonany na 16 letniej dziewczynie
    > przez 17-18 letniego chłopaka. Gwałt nie został nigdzie zgłoszony. mam
    takie
    > pytanie czy mozna jeszcze cos próbować zdziałać gdzieś to zgłośić, czy
    > pozostaje zwykłe spuszczenie wpierdolu temu komuś????
    >
    > za udzielone informcje z góry dziekuję
    > pozdrawiam -Magik

    Co rozumiesz przez ,,gwalt'' ? Wbrew pozorom jest to dosc
    istotne. Przestepstwo z art. 197 §1 jest scigane na wniosek
    i gdy pokrzywdzona ( lub jej przedstawiciel ustawowy ) takiego
    nie zlozy organy scigania , nawet wiedzac o przestepstwie nie moga
    nic zrobic. Uplyw czasu jaki minal od chwili popelnienia czynu ma pewne
    znaczenie , lecz nie popadalbym w pesymizm. Oczywiscie po takim okresie
    czasu nie ma mowy o obdukcjach itp , lecz pozostaja jeszcze inne dowody,
    w tym najwazniejszy - zeznania pokrzywdzonej. Od Sadu zalezy ocena ich
    wiarygodnosci zwlaszcza w kontekscie faktu , ze do zawiadomienia
    o przestepstwie minal rok. Sad oceni , czy pokrzywdzona ma powody , aby
    falszywie oskarzac ( zemsta , konflikt , jakies wzgledy finansowe ) oraz to
    czy znajduje logiczne wytlumaczenie fakt , ze do tej pory nie zawiadomila
    organow scigania ( wstyd , obawa przed oskarzonym ). Zaden przepis nie
    naklada obowiazku aby dokonala takiego zgloszenia ( zalezy to od niej)
    ja i nie ogranicza go terminem ( poza przedawnieniem ).
    Pozdr

  • 37. Data: 2004-03-17 17:47:51
    Od: "Robert.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Pieprzysz. To jest scigane z oskarżenia prywatnego a nie na wniosek osoby
    > postronnej.

    Scigane na wniosek pokrzywdzonego. Oskarzenie prywatne to
    calkiem inna instytucja procesowa.
    Pozdr

  • 38. Data: 2004-03-17 17:48:28
    Od: "salto" <s...@t...pl>

    to ostatni post w tej sprawie z mojej strony - jak widac w cytacie ponizej
    wymiana maili z osobnikiem ukrytym pod jakze wymyslnym nikiem SQ...
    wygenerowanym w wyniku niezeimskiego wysilku intelektualnego nie ma szans na
    najmniejszy konstruktywizm

    dodatkowo tylko zauwaze ze ten poziom intelektualny jest substandard i
    zapewne dla wielu z czytelnikow listy moze byc wrecz obelzywy

    to do nich bardziej niz do wspomnianego osobnika adresuje te konkluzje -
    oczywiscie zapewne na kazda probe zamkniecia sprawy otrzymamy odpowiedz na
    zasadzie i tak moje bedzie ostatnie zdanie - JAK TO ZWYKLE BYWA W WIEKU
    NIEDOROZWOJOWYM.

    pozdrawiam wszystkich uzytkownikow listy
    salto
    oczywiscie z pewnymi wyjatkami niestety

  • 39. Data: 2004-03-17 19:38:03
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > to ostatni post w tej sprawie z mojej strony

    NA kwasie sie nie pisze postów. Idz sie wyspac. Moze sie potem nauczysz ze
    tnie sie sygnatury, cytaty i odpowiada pod postem.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 40. Data: 2004-03-17 19:39:04
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Robert.K." <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Scigane na wniosek pokrzywdzonego. Oskarzenie prywatne to
    > calkiem inna instytucja procesowa.

    Dokładnie. Nie zmienia to faktu, że qmpel nie moze tego zglosic na policje,
    chocby go to najbardziej irytowalo. Moze tylko sama zgwałcona.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H