  • Data: 2009-07-07 12:49:15
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:
    > "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie porównuj sprzedawcy gier z policją :)

    Robię to, żeby wyjaśnić, co znaczy "mieć prawo do legitymowania".
    Sprzedawca owszem prawa takiego nie ma - nie może sobie żądać pokazania
    dowodu, bo tak mu się podoba akurat i nie ma w dyspozycji żadnych
    środków przymusu.

    Natomiast może uzależnić wykonanie jakiejś czynności (na zasadzie
    autonomii woli) od wykonania jakiejś czynności przez kogo innego.

    > Odmówić sprzedaży z powodu odmowy okazania DO?
    > IMHO to nie jest ani uzasadniony powód (sprzedawca nie ma mocy prawnej,
    > by żądać okazania DO, zatem i odmówić na tej podstawie mu nie wolno),
    > ani nie jest zgodne z treścią oferty (nie brzmi ona "towar sprzedajemy
    > jedynie osobom okazującym DO").

    Ok, rozumując ściśle poprawnie powiemy, że osoba mająca faktycznie 18
    lat może ofertę przyjąć i do zawarcia umowy dojdzie. Sprzedawca będzie
    zobowiązany towar wydać, jednak jeśli małoletni będzie chciał ten towar
    uzyskać, to musi pozwać sprzedawcę do sądu i przed sądem swój wiek
    udowodnić. W przeciwnym razie nie uzyska wyroku uwzględniającego powództwo.

    Kuriozalna sytuacja, prawda?

    > A co masz tutaj na myśli?

    Przychodzi np. ktoś, kto wygląda na 12 lat do salonu samochodowego i
    mówi, że chce kupić S-klasę. Sprzedawca pyta się: - "Ile masz lat." -
    "18." - odpowiada dziecko. - "Ale dowodu nie pokażę, bo nie masz prawa
    go żądać. Jako że żądać nie masz prawa, to odmowa nie jest uzasadniona."

    A teraz przeczytaj to, co napisałeś wyżej (zostawiłem to w cytacie) i
    się zastanów, czy naprawdę tak jest ;)

    pozdrawiam
    kuba