  • 11. Data: 2006-05-06 20:07:13
    Temat: Re: Gra online - kradzież
    Od: "ghostrider" <g...@g...spam>

    <mniam>

    wez napisz o ktora gre chodzi... bo jesli to muonline na przyklad to latwe
    rozwiazanie bedzie...

    ghostrider

  • 12. Data: 2006-05-06 20:12:32
    Od: "ghostrider" <g...@g...spam>

    > Generalnie zasada jest taka, ze aby cos ukrasc musi to miec postac
    fizyczna,

    zbior namagnesowanych i rozmagnesowanych pol na kawalku aluminium jest jak
    najbardziej sprawa fizyki ;>

    a tak owe przedmioty z gry na dysku twardym sa zapisane...

    tym tokiem mozna by twierdzic ze zdjecie z cyfrowki tez jest czyms czego nie
    da sie ukrasc ;>

    ghostrider

  • 13. Data: 2006-05-06 21:40:14
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > niego pracowałem. Przedmioty te maja wartość realna, szacowana ich wartośc
    > na allegro to około 5000zł

    Skoro przedmioty które posiadałeś mają taką wartość a Ty je jak dobrze
    zrozumiałem wygrałeś to pewnie także nie zapomniałeś opłacić stosownego
    podatku do US

    Tomek

  • 14. Data: 2006-05-07 00:16:18
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Chciałes zablysnac ale Ci nie wyszlo, przedmiotow w tych grach sie nie
    wygrywa, kupuje sie je z reguły za "walute" przyjeta w grze, kase w grze
    robi sie zwykle zabijajac przeciwnikow, handlu itp. Z tego co wiem to od
    handlu i zarabianiu wirtualnych pieniedzy w grach online podatku sie nie
    płaci. Poza tym przedmioty dostepne w grze (kasa tez) sa z reguły własnoscia
    firmy obslugujacej dana gre (szczegolowe info w regulaminie kazdej gry
    online).
    On nie napisał ze sprzedaje te przedmioty, czy tez chce sprzedac, wspomniał
    tylko ile sa mniej wiecej warte gdyby sprzedac je np na allegro.

    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2006-05-07 08:53:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Heming"
    > Generalnie zasada jest taka, ze aby cos ukrasc musi to miec postac
    > fizyczna, materialna tak, aby mozna bylo to objac wladztwem i
    > spelnik przeslanke zaboru. Niemniej sa od tej zasady pewne wyjatki
    > takie jak prad, impulsy telefoniczne, program komputerowy i...
    > pieniadze.

    - a informacja - mozna ja tez ukrasc
    - a zdjecie, ktore ktos zrobil a kto inny bez upowaznienia powiela i
    sprzedaje
    (teraz zdjecie to tez tylko troche bitow) to dobry przyklad
    bo skradzione nity (przedmioty w grze) mozna sprzedac innym graczom
    *** blad ***

  • 16. Data: 2006-05-07 09:32:08
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

    > - a informacja - mozna ja tez ukrasc

    Samej informacji nie mozna ukrasc w rozumieniu KK.

    > - a zdjecie, ktore ktos zrobil a kto inny bez upowaznienia powiela

    Zwykle zdjecie (analogowe) ma fizyczna postac i zwykle co najwyzej mozna ukrasc
    klisze na ktorej jest zrobione. Jesli chodzi o zdjecie cyfrowe to co najwyzej
    bedzie to naruszenie prawa autorskiego, ale nie kradziez.

  • 17. Data: 2006-05-07 09:39:21
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "ghostrider" <g...@g...spam> napisał w wiadomości

    > zbior namagnesowanych i rozmagnesowanych pol na kawalku aluminium jest jak
    > najbardziej sprawa fizyki ;>

    Nie da sie ukrasc, bo nie mozna objac wladztwem zbioru elektronow, tak samo jak
    nie mozna objac wladztwem powietrza.

    > a tak owe przedmioty z gry na dysku twardym sa zapisane...

    I wlasnie przedmiotem zamachu moze byc owy nosnik (np. hdd) na ktory dane sa
    zapisane. Wyjatek stanowi program komputerowy do ktorego stosujemy przepisy o
    kradziezy.

    > tym tokiem mozna by twierdzic ze zdjecie z cyfrowki tez jest czyms czego nie
    > da sie ukrasc ;>

    No bo sie nie da! Mozna conajwyzej ukrasc nosnik na ktorym zdjecie jest zapisane
    (np. plyta CD, pamiec MMC itp.).

  • 18. Data: 2006-05-07 09:42:05
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jesli chodzi o zdjecie cyfrowe to co najwyzej
    > bedzie to naruszenie prawa autorskiego, ale nie kradziez.

    Oczywiscie w gre moze wchodzic kradziez, ale pod warunkiem, ze ukradnie sie tez
    nosnik na ktorym zdjecie jest zapisane, ale jak wiadomo w przypadku internetu
    nosnika krasc nie trzeba, aby uzyskac dane.

  • 19. Data: 2006-05-07 12:20:22
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > On nie napisał ze sprzedaje te przedmioty, czy tez chce sprzedac,
    > wspomniał tylko ile sa mniej wiecej warte gdyby sprzedac je np na allegro.

    Jako gracz wypowiem sie, bo cos mi zaswitalo. Na Allegro czesto wystepuje
    klauzula "sprzedaje nie tyle przedmioty, co czas i wysilek wlozony w ich
    zdobycie".

    W tej interpretacji zacytowany przez nieocenionego Roberta Tomasika:

    Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub
    wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych
    informatycznych lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych
    informatycznych, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

    1) da sie udowodnic realna przyblizona wartosc czasu, poswieconego na
    zdobycie przedmiotow w grze;
    2) da sie wyciagnac od administratorow gry logi konta;
    3) da sie zlapac tego, kto te przedmioty ukradl i pewnie wlasnie je
    sprzedaje (tak naprawde kradnac poswiecony przez Ciebie czas na ich zdobycie
    w postaci zdobytych praw dostepu do automatycznie przetwarzanych danych).

    Dlatego:

    0) zbierz wszystkie potrzebne dane
    - nazwa Twojego konta i dane, ktore udowodnia Twoje prawa do niego - w tym
    cd-key i takie inne;
    - dane operatora gry (Tibia? ;-) );
    - dane Twojego providera Internetu;
    - prawdopodobny czas zdarzenia;
    - dane Twoich znajomych, ktorzy moga byc swiadkami - wazne zeby znalazlo
    sie przynajmniej dwoch powyzej 18 lat;
    1) zloz w prokuraturze wniosek o sciganie z wyzej wymienionego paragrafu;
    2) zloz w prokuraturze oswiadczenie, ze zwrocisz sie do administratora gry o
    wydanie logow elektronicznych z Twojego konta i popros ich o wyslanie do
    operatora gry wniosku o wydanie tychze. Zaoferuj Prokuraturze pomoc w
    zalatwianiu sprawy poprzez tlumacza przysieglego i dostarczenie dowodow
    (bardzo mile widziane, jak podasz prokuratorowi wszystko na tacy, to bedzie
    Ci bardzo wdzieczny);
    3) zrob w prokuraturze dwie poswiadczone kserokopie wniosku o wydanie logow
    dotyczacych ruchu sieciowego z Twojego przylacza abonenckiego od Twojego
    providera (od niego musisz wyciagnac zaswiadczenie, ze w danym terminie nie
    logowales sie na swoje konto), oraz od operatora gry - dotyczacych zapisu
    logowan na Twoje konto gry i operacji na nim wykonanych (kto w danym czasie
    logowal sie na Twoje konto i jakie przedmioty z niego zabral, w tym takze na
    jakie konto docelowo one trafily);
    4) zrob u notariusza po dwa odpisy swojego zawiadomienia z prokuratury i
    kserokopii poswiadczonych wnioskow prokuratury o wydanie logow; lec do
    tlumacza przysieglego i daj to do tlumaczenia na jezyk urzedowy kraju, w
    ktorym znajduje sie operator gry (informacje o korespondencji prawnej na
    pewno beda na jego stronie w licencji uzytkownika);
    5) wyslij poleconym z potwierdzeniem odbioru i potwierdzenie nadania dolacz
    do akt w prokuraturze wraz z poswiadczonymi odpisami tlumaczen przysieglych;
    6) zdobadz zeznania swiadkow - wystarczy ze zglosza sie na policje i zloza
    zeznania z podaniem numeru akt sprawy, prowadzonej w Prokuraturze i poprosza
    o ich dolaczenie do akt prokuratury (tak mi sie wydaje - jezeli nie, to
    policja powie jak to zrobic).

    Pamietaj, ze w prokuraturze beda sie liczyc poswiadczone notarialnie odpisy
    / kopie (nie pamietam ktora nazwa jest wlasciwa...).

    Nie rezygnuj. Moze bedziesz pierwszym, ktory zrobi cos naprawde
    wartosciowego w sprawie gier on-line i zlodziejstwa hackerow, ktorzy wlamuja
    sie ludziom na konta :-)

    Aha... byc moze masz na komputerze trojana, dzieki ktoremu hacker uzyskal
    haslo do Twojego konta. Wszystko wyjdzie w logach od Twojego providera.
    Niewykluczone, ze w sytuacji gdy dostana wniosek z prokuratury, operatorzy
    gry sami pomoga Ci w odzyskaniu przedmiotow.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 20. Data: 2006-05-07 13:01:31
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    blad wrote:
    > - a informacja - mozna ja tez ukrasc

    Nie można. Można ją poznać będąc do tego nieuprawnionym. Pierwotny
    posiadacz informacji przez to nie traci.

    > - a zdjecie, ktore ktos zrobil a kto inny bez upowaznienia powiela i
    > sprzedaje

    Naruszenie prawa autorskiego i/lub ochrony wizerunku, nie kradzież.
    Pierwotny posiadacz zdjęcia go nie traci od powielania.