eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGodnosc czlowieka, a tytuly w stylu: "Polowanie na Bin Ladena" › Re: Godnosc czlowieka, a tytuly w stylu: "Polowanie na Bin Ladena"
  • Data: 2002-04-24 05:37:35
    Temat: Re: Godnosc czlowieka, a tytuly w stylu: "Polowanie na Bin Ladena"
    Od: LFC <l...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mike G. wrote:

    > Czy artykuly prasowe (ogolnie w mediach), w ktorych mowa jest
    > o "polowaniu na Bin Ladena", "poszukiwaniu zywego lub martwego
    > Bin Ladena" itp., nie naruszaja konstytucyjnych praw czlowieka
    > - m.in. godnosci i poszanowania wolnosci?
    >
    > Czy takie watpliwosci mozna rozwiac ewentualna teza o mieszczeniu
    > sie tego w granicach sztuki dziennikarskiej?
    >
    > Jednak w prawie prasowym (art. 13) mowa o tym, ze:
    > nie wolno przesadzac sprawy przed jej rozstrzygnieciem (w I inst.).

    Jak najbardziej, ale powstaje kwestia, czy można stosować kryterium
    człowieczństwa wobec tego indywiduum.
    Poza tym, czy rozwalenie obu wież nie naruszyło praw do poszanowania i
    godności, a przedwszystkim prawza do życia paru tysięcy ludzi?
    Ja bym raczej traktował takie enuncjacje w kategoriach Międzynarodowego
    Listu Gończego.

    LFC