  • 1. Data: 2002-04-23 21:25:10
    Temat: Godnosc czlowieka, a tytuly w stylu: "Polowanie na Bin Ladena"
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    Czy artykuly prasowe (ogolnie w mediach), w ktorych mowa jest
    o "polowaniu na Bin Ladena", "poszukiwaniu zywego lub martwego
    Bin Ladena" itp., nie naruszaja konstytucyjnych praw czlowieka
    - m.in. godnosci i poszanowania wolnosci?

    Czy takie watpliwosci mozna rozwiac ewentualna teza o mieszczeniu
    sie tego w granicach sztuki dziennikarskiej?

    Jednak w prawie prasowym (art. 13) mowa o tym, ze:
    nie wolno przesadzac sprawy przed jej rozstrzygnieciem (w I inst.).

    Mike

  • 2. Data: 2002-04-24 05:37:35
    Od: LFC <l...@m...com.pl>

    Mike G. wrote:

> [...]
    >
    > Jednak w prawie prasowym (art. 13) mowa o tym, ze:
    > nie wolno przesadzac sprawy przed jej rozstrzygnieciem (w I inst.).

    Jak najbardziej, ale powstaje kwestia, czy można stosować kryterium
    człowieczństwa wobec tego indywiduum.
    Poza tym, czy rozwalenie obu wież nie naruszyło praw do poszanowania i
    godności, a przedwszystkim prawza do życia paru tysięcy ludzi?
    Ja bym raczej traktował takie enuncjacje w kategoriach Międzynarodowego
    Listu Gończego.

    LFC

  • 3. Data: 2002-04-24 11:16:32
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

    Użytkownik "LFC" <l...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | godności, a przedwszystkim prawza do życia paru tysięcy ludzi?
    | Ja bym raczej traktował takie enuncjacje w kategoriach Międzynarodowego

    KAŻDY człowiek ma prawo do godności. Btw. czy ktoś gdzieś widział jakiś
    bezpośredni dowód wskazujący na winę bin Ladena?!

    Marcin.

  • 4. Data: 2002-04-24 12:12:57
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >czy można stosować kryterium człowieczństwa wobec tego indywiduum.

    Trzeba. To wedle zapisu art. 30 Konst.
    o p r z y r o d z o n e j i n i e z b y w a l n e j godności
    człowieka.
    Ust. nie przewiduje dyskryminacji kogokolwiek wskutek pewnych przeslanek.

    Mike

  • 5. Data: 2002-04-24 13:30:43
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 23 Apr 2002, Mike G. wrote:

    > Bin Ladena" itp., nie naruszaja konstytucyjnych praw czlowieka
    > - m.in. godnosci i poszanowania wolnosci?

    Myślę że to już problem samego zainteresowanego. Jeśli p. bin Laden czuje
    się urażony, zawsze może wystąpić o ochronę swoich dóbr osobistych :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)