  • 11. Data: 2010-03-08 19:18:08
    Temat: Re: Gdzie szukac definicji znakow drogowych?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Zapewne się nie pojawi - rzadko ktoś taki się znajdzie.

    ....i tutaj nastąpił dalszy ciąg, który wyciąłeś bez czytania.

    Cierpisz na ADHD?

  • 12. Data: 2010-03-08 19:18:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote
    >
    > Pamiętaj jednak, że w kw jest takie coś jak stan wyższej koniczności,
    > uwalniający od odpowiedzialności za wykroczenie.

    Stan wyższej konieczności jest w Kodeksie Karnym i dotyczy przestępstw.

  • 13. Data: 2010-03-08 19:22:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote
    > Stan wyższej konieczności jest w Kodeksie Karnym i dotyczy przestępstw.

    W kw też jest.

  • 14. Data: 2010-03-08 19:34:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa pisze:

    > ....i tutaj nastąpił dalszy ciąg, który wyciąłeś bez czytania.

    Ależ z dużą uwagą go przeczytałem i nadal twierdzę że bardzo rzadko ktoś
    taki się pojawi. Przyznam że chyba nigdy się nie spotkałem żeby kierowca
    się poczuwał do pokierowania ruchem wokół blokady której jest głównym
    bohaterem.

    W dodatku kierowca zepsutego pojazdu raczej nie spełnia warunków z art.
    6 PoRD mówiącego o tym kto może dawać takie polecenia i nawet gdyby
    wpadł na taki pomysł to w zasadzie naraża się na odpowiedzialność z art.
    97 KW.

  • 15. Data: 2010-03-08 19:41:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote
    >
    > W kw też jest.

    Racja.

    Jednak tam też jest mowa o uchylaniu "niebezpieczeństwa grożącego dobru
    chronionemu prawem".

    Literalnie niezbyt to pasuje, bo czy płynność ruchu drogowego jest
    dobrem chronionym prawem i nawet jeśli to czy nie ma innej możliwości na
    "usunięcie niebezpieczeństwa" (niekoniecznie natychmiast)?
    Zawsze można wezwać policjanta i zaczekać aż on pokieruje ruchem.

    Ja tam oczywiście nie widzę nic złego w przejechaniu w takiej sytuacji
    linii, ale uważam że prawo na to tak czy owak nie pozwala.

  • 16. Data: 2010-03-08 19:59:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > W takiej sytuacji pojawi się zapewne osoba kierująca ruchem, której
    > polecenia są ważniejsze od znaków.

    a jak sie nie pojawi.

    > W ostateczności może to być nawet kierowca tej awarii ;) byle by tylko
    > zatrzymał jadących z przeciwka, żebyś na czołowe nie poszedł (linia
    > ciągła występuje z reguły tam, gdzie i tak masz ograniczoną widoczność
    > - więc jak spróbujesz omijać bez jakiejś "pomocnej dłoni" to
    > ryzykujesz czołówkę).

    to "z reguły" jest mocno naciagane.

  • 17. Data: 2010-03-08 20:10:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > taki się pojawi. Przyznam że chyba nigdy się nie spotkałem żeby kierowca
    > się poczuwał do pokierowania ruchem wokół blokady której jest głównym

    Wtedy pozostaje czekać na policję. Albo powoływać się a brak
    szkodliwości społecznej.

    > W dodatku kierowca zepsutego pojazdu raczej nie spełnia warunków z art.
    > 6 PoRD mówiącego o tym kto może dawać takie polecenia i nawet gdyby

    Niby nie, ale inni nie muszą o tym wiedzieć. Grunt że masz alibi - "on
    kierował ruchem, sprawiał wrażenie, że jest do tego uprawniony"
    (odblaskowa kamizelka pomoże).

    > wpadł na taki pomysł to w zasadzie naraża się na odpowiedzialność z art.
    > 97 KW.

    Bzdura. Pomijając to, że nie powoduje zagrożenia - przeczytaj art.3
    prawa o ruchu drogowym, zwłaszcza ustęp 1 (utrudnianie ruchu) i ustęp 3.

  • 18. Data: 2010-03-08 20:32:39
    Od: "trimowWP" <t...@w...pl>

    Stefan naścibolił
    > Gdzie szukac definicji znakow drogowych? W PoRD nei moge nic na ten temat
    > znalezc.
    > Konkretnie interesuje mnie znak P-4 (linia ciągła), na wielu stronach
    > przewija się informacja, że nie można na nią najeżdzać, szukam przepisu
    > który to wskazuje.

    Możesz nawet wyprzedzać pod warunkiem że
    ma włączone światła awaryjne.
    Ze szczególnym zachowaniem ostrożności.

    Pozdrowienia
    Zbych

  • 19. Data: 2010-03-08 23:37:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Wtedy pozostaje czekać na policję. Albo powoływać się a brak
    > szkodliwości społecznej.

    Jest wiele wykroczeń w ruchu drogowym których szkodliwość społeczna jest
    co najmniej wątpliwa, a jednak nie słyszałem żeby komuś z tego powodu
    sąd odpuścił.

> [...]
    > (odblaskowa kamizelka pomoże).

    > Bzdura. Pomijając to, że nie powoduje zagrożenia

    Wystarczy że łamie przepisy - nie musi powodować zagrożenia.

    > - przeczytaj art.3
    > prawa o ruchu drogowym, zwłaszcza ustęp 1 (utrudnianie ruchu) i ustęp 3.

    Ale działania muszą być nadal zgodne z ustawą.
    Punkt 6 wyczerpuje zagadnienie kto może kierować ruchem.

    A zablokowany przejazd nie jest raczej zagrożeniem które by pasowało do
    "niebezpieczeństwa grożącemu dobru", jest jakąś tam uciążliwością, ale
    żeby dopasować to literalnie do prawa, to jednak ciężko.

  • 20. Data: 2010-03-09 07:42:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał:
    > czyli jak jest ciagla a przede mna cos stoi (np. z powodu awarii) to dupa
    > musze stac tak dlugo, az go nie usuną?

    Art. 3. 1. PoRD: Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność,__unikać__wszelkiego__działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub__porządku__ruchu__drogowego,_
    _ruch__ten__utrudnić__ albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
    publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się
    również zaniechanie.

    Wyrok z dnia 16 sierpnia 1961 r. Sąd Najwyższy I K 559/60: "Zachowanie przez
    kierowcę ostrożności lub stwierdzenie nieostrożności kierowcy nie zawsze
    jest zbieżne z przestrzeganiem lub nieprzestrzeganiem określonego przepisu
    administracyjno-drogowego. _W_pewnych_sytuacjach__zachowanie__
    ostrożności__może__dyktować__potrzebę __naruszenia__określonego __przepisu__
    regulującego ruch drogowy (np. użycie sygnału dźwiękowego lub świetlnego
    wbrew zakazowi, przekroczenie dozwolonej szybkości jazdy celem uniknięcia
    zderzenia z nieoczekiwaną przeszkodą, wyprzedzanie lub wymijanie z
    nieprawidłowej strony pojazdu zajmującego nieprawidłowe miejsce na jezdni
    itd.)."