    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie szukac definicji znakow drogowych?
    Date: Tue, 09 Mar 2010 00:37:31 +0100

    Andrzej Lawa pisze:

    > Wtedy pozostaje czekać na policję. Albo powoływać się a brak
    > szkodliwości społecznej.

    Jest wiele wykroczeń w ruchu drogowym których szkodliwość społeczna jest
    co najmniej wątpliwa, a jednak nie słyszałem żeby komuś z tego powodu
    sąd odpuścił.

    > Niby nie, ale inni nie muszą o tym wiedzieć. Grunt że masz alibi - "on
    > kierował ruchem, sprawiał wrażenie, że jest do tego uprawniony"
    > (odblaskowa kamizelka pomoże).

    > Bzdura. Pomijając to, że nie powoduje zagrożenia

    Wystarczy że łamie przepisy - nie musi powodować zagrożenia.

    > - przeczytaj art.3
    > prawa o ruchu drogowym, zwłaszcza ustęp 1 (utrudnianie ruchu) i ustęp 3.

    Ale działania muszą być nadal zgodne z ustawą.
    Punkt 6 wyczerpuje zagadnienie kto może kierować ruchem.

    A zablokowany przejazd nie jest raczej zagrożeniem które by pasowało do
    "niebezpieczeństwa grożącemu dobru", jest jakąś tam uciążliwością, ale
    żeby dopasować to literalnie do prawa, to jednak ciężko.