    Date: Mon, 14 Jun 2010 19:56:57 +0200
    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie można mailowo zgłosić podejrzenie o przestępstwie

    Piotr M pisze:
> [...]
    Tak to wygląda
    > Dziwne jest prawo. Nie chodzi o ściganie ale zaniechanie. To musi się
    > stać nieszczęście aby coś zmienić? Bez sensu.
    Nie, ponieważ zamiar popełnienia jest również karany

    > To jak domniemany pedofil zagaduje dzieci na ulicy, ale żadnego nie
    > molestuje albo nikt nie wie że to zrobił, to nie można tego zgłosić na
    > policji bo policja i tak nic nie zrobi? Aż się stanie nieszczęście? Może
    > molestowanie dzieci jest ściganre z użędu nie wiem, ale gweałt na 17 już
    > nie i jak widać, że ktoś ma takie zamiary to policja nic nie robi? Nie
    > można tego zgłosić?

    Jak organ nie wie, że popełniono przestępstwo, to nie może wszcząć
    postępowania, ponieważ nic nie wie.
    Musi się jakoś dowiedzieć np. poprzez doniesienie, doniesienie
    pokrzywdzonego, wniosek RPO, prokuratora, telefon, anonim, czasem nawet
    wizję jasnowidza itd. itd.
    Pokrzywdzony składa wniosek o ściganie z oskarżenia prywatnego, lub
    organ dowiedziawszy się o przestępstwie ściganym z urzędu, wszczyna je i
    koniec.
    Jak domniemany pedofil zagaduje dzieci na ulicy, ale żadnego nie
    molestuje, to nikt mu nic nie zrobi, ponieważ nie popełnia on w ten
    sposób żadnego przestępstwa.