    Date: Mon, 14 Jun 2010 18:25:01 +0200
    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie można mailowo zgłosić podejrzenie o przestępstwie

    Piotr M pisze:
    > Witam.
    >
    > Nie wiem czy to odpowiednia grupa, ale liczę na osoby obyte z prawem i
    > że może coś w tym temacie podpowiedzą.
    > Czy można i gdzie, zgłosić podejrzenie o przestępstwie, drogą
    > elektroniczną. Czy zawsze i niezbędna jest potrzeba udania się osobiście
    > na policję, wypełniania papierów jakiś, itd?
    > Konkretnie mam na uwadze, w mojej ocenie, jawne publikowanie ogłoszeń w
    > internecie celem wyłudzenia pieniędzy i oszustwa. Proceder ten trwa już
    > ponad 2 miesiące i nie widać końca.

    Można, choć są lepsze sposoby.
    Jeżeli podejrzenie dotyczy przestępstw ściganych z urzędu, to pewnie
    prędzej, bo wszczyna się postępowanie czasem nawet na podstawie donosów.
    Jeśli chodzi o przestępstwa ścigane z oskarżenia prywatnego, to musi być
    poszkodowany.
    Może znajdziesz coś np. na www.policja.pl