    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GIODO a forum
    Date: Wed, 5 Sep 2012 01:51:53 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Jeśli przynajmniej niektórzy korzystający zostaną zmuszeni
    > do podania tam prawdziwych danych... lub wprowadzeni w błąd
    > że tam muszą być jakieś realne dane bądź zobowiązani
    > do takiego zachowania ("wiem, że mechanizm techniczny
    > pozwala podać cokolwiek, ale akceptuję regulamin
    > który nakazuje podanie mi prawdziwego nazwiska"),
    > to oczywiście tak.
    > Mamy dane osobowe i nie ma zmiłuj.

    Ja nie widzę kompletnie w jaki sposób dobrowolność podawania miałaby
    stanowić o uznaniu lub nie za dane osobowe bo wszystkie takie dane są
    podawane dobrowolnie. Nie widzę też w związku z tym w jaki sposób
    dobrowolność miałaby przesądzać o uznaniu za zbieranie lub niezbieranie. To
    jest raczej kwestia sposobu zbierania, że jak ktoś umożliwia podanie
    konkretnie w polu autora czy imienia i nazwiska to choćby tego nie
    weryfikował dane zbiera. Inaczej wszystkie fora mogłyby funkcjonować bez
    rejestracji bo wszystkie deklarowałyby, że danych nie weryfikują.

    > Jeśli jest *oczywiste* że tam można podać cokolwiek
    > ("można" zarówno w rozumieniu technicznym jak i regulaminowym),
    > to rzecz jasna nie.
    > W czym problem?

    W tym, że w takiej gazecie masz pole opisane jako AUTOR

    > Zakładam, że to iż w moim "from" może być cokolwiek
    > (no, niech będzie że z dokładnością do "adresów jednorazowych")
    > jest oczywiste, ale jest oczywiste dla Ciebie, dla mnie, dla
    > nas, ale *nie* "dla wszystkich" :>

    Jakkolwiek jest dla mnie oczywiste dokładnie coś innego to w istocie nazwa
    pola nie jest przypadkowa, więc trudno liczyć, że ktoś tam będzie wpisywał
    coś zupełnie innego, więc wymagając tego pola ...