  • 1. Data: 2003-01-14 21:27:03
    Temat: Fundusz socjalny - bony
    Od: "MB" <m...@k...net.pl>

    Ucze w szkole od wrzesnia 2002. Czy dyrektor moze mnie pominac przy
    wyplacaniu bonow okolicznosciowych (np. dzien Nauczyciela, Swieta), kiedy
    innym wyplaca. Przeciez sa to pieniadze z mego funduszu socjalnego.
    Pozdrawiam
    BM

  • 2. Data: 2003-01-14 23:27:35
    Temat: Re: Fundusz socjalny - bony
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Ucze w szkole od wrzesnia 2002. Czy dyrektor moze mnie pominac przy
    > wyplacaniu bonow okolicznosciowych (np. dzien Nauczyciela, Swieta), kiedy
    > innym wyplaca. Przeciez sa to pieniadze z mego funduszu socjalnego.

    Fundusz socjalny jest (powinien być) rozdysponowany zgodnie z regulaminem
    tegoż zakładowego funduszu.
    Istnienie funduszu (lub nieistnienie) określają odrębne przepisy, więc
    zakładam, że w Twoim zakładzie pracy on istnieje.
    Obejmuje on nie tylko bony, ale i pożyczki socjalne, zapomogi
    okolicznościowe itp., itd.
    Są to świadczenia uznaniowe, tzn., że są one przyznawane po rozpatrzeniu
    przez komisję do tego powołaną i na warunkach określonych we wzmiankowanym
    regulaminie.
    Oznacza to, niestety, że można ustalić zasady przyznawania, wg których
    będziesz pominięty w ich udziale.

    Pozdrawiam
    Jarek

    PS.
    Polecam dokładne zapoznanie się z _wszelkimi_ aktami prawnymi dotyczącymi
    oświaty. Przekonasz się, że dyrektor może znacznie mniej, niż się jemu i
    Tobie wydaje. Naprawdę.
    J.