  • 1. Data: 2004-02-23 16:20:40
    Temat: Fotoradar, mandat, dzielnicowy, sad grodzki...
    Od: "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl>

    Witam,

    Do niedawna uzywalem samochodu sluzbowego, ktorego wlascicielem byla firma
    leasingowa z Katowic, natomiast uzyczyl mi go leasingobiorca - firma z
    Bielska-Bialej. Ja zas mieszkam w Wielkopolsce.

    30 wrzesnia panowie policjanci zrobili mi w moim rodzinnym miescie zdjecie
    fotoradarem, na ktorym zaznaczono, ze przekroczylem dozwolona predkosc.
    Niestety zdjecie krazylo: najpierw z Wlkp. do wlasciciela samochodu w
    Katowicach, potem do uzytkownika w Bielsku, a w firmie odeslano policje z
    powrotem do mojego rodzinnego miasta w Wlkp. W koncu zdjecie trafilo do mnie
    przez dzielnicowego, niestety grubo po 30-dniowym terminie przewidzianym na
    doreczenie, w zwiazku z czym dzielnicowy nie mogl mnie ukarac, ale musial
    skierowac sprawe do sadu grodzkiego. Jak sam przyznal - jest to wina
    policji, bo nie dostarczyli mi w przewidzianym czasie rzeczonego zdjecia.
    Dzielnicowy razem z asystentem (czy kimkolwiek byl ten mlodszy policjant z
    ktorym przyszedl) podpowiedzieli, ze moge zaproponowac samoukaranie i sad
    sie do tego najprawdopodobniej przychyli. Tak tez zrobilem, zaproponowalem
    ukaranie mnie grzywna w wysokosci 100 zet, policjanci wszystko spisali, ja
    podpisalem.

    W ostatni czwartek odbyla sie rozprawa w sadzie grodzkim, a dzis otrzymalem
    poczta wyrok (strasznie szybko jakos). Sedzia przychylila sie do mojej
    propozycji i ukarala mnie grzywna w wysokosci 100 zlotych. Niemniej
    zasadzila dodatkowo 50 zlotych tytulem zryczaltowanych wydatkow w sprawach o
    wykroczenia (art. 118 par. 1 k.p.w. w zw. z par. 1 pkt 1 rozporzadzenia
    Ministra Sprawiedliwosci z dnia 10.10.2001), oraz 30 zlotych tytulem oplaty
    karnej (art. 119 k.p.w. w zw. z art. 617 k.p.k. w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy
    z 23.6.1973 o oplatach karnych).

    Chodzi mi o te dwie oplaty dodatkowe. Nie ja zawinilem, ze policja nie
    doreczyla mi mandatu w wyznaczonym czasie, co przyznal dzielnicowy, wiec
    wniosek do sadu grodzkiego trafil jakby z mocy prawa, wiec dlaczego mam
    ponosic koszty niekompetencji i zlej organizacji pracy policji? Gdybym
    dostal ten mandat od dzielnicowego, skonczyloby sie na tych 100 zetach (albo
    upomnieniu). Co robic, redakcjo?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-02-23 16:48:21
    Temat: Odp: Fotoradar, mandat, dzielnicowy, sad grodzki...
    Od: "Piotr" <w...@p...onet.pl>

    Zapłacić Niezależnie od tego, czy Ci się to podoba, czy nie, Sąd postąpił
    zgodnie z kpw i ustawą o opłatach w sprawach karnych. Sprawa trafiła do
    sądu, nie zakończono jej w postępowaniu mandatowym - więc zapłać.
    Jeśłi złożysz apelację, to jeszcze dostaniesz: 50 zł za koszty postępowania
    w II instancji + 30 zł opłaty.
    Może to wyda się niesprawiedliwe, ale nie wolno o jednym zapominać - jest to
    konsekwencją złamania przez Ciebie przepisu o dozwolonej prędkości, czego
    zresztą nie kwestionowałeś.
    Poza tym jaka to wina Policji - jak mogli inaczej ustalić kierowcę. To
    normalna procedura - najpier idziee się do właściciela - jeśli to osoba
    fizyczna to albo on kierował, albo wskazuje kierowcę. Jeśli firma - wskazuje
    kierowcę. Skąd policjant miał rozpoznać ze zdjęcia, kto kierował.
    Swoją drogą 100 za prędkość przed Sądem to nie wiele, więc nie narzekaj.
    Piotr

  • 3. Data: 2004-02-23 19:30:32
    Temat: Re: Fotoradar, mandat, dzielnicowy, sad grodzki...
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl> napisał w
    wiadomości news:c1d9au$7t2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wniosek do sadu grodzkiego trafil jakby z mocy prawa, wiec dlaczego mam
    > ponosic koszty niekompetencji i zlej organizacji pracy policji?

    A kto Ci powiedział że muszą Ci zaproponować mandat??Mogą od razu kierować
    wniosek do sądu.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-02-23 22:41:57
    Od: "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl>

    Użytkownik "Piotr" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może to wyda się niesprawiedliwe, ale nie wolno o jednym zapominać - jest
    > konsekwencją złamania przez Ciebie przepisu o dozwolonej prędkości, czego
    > zresztą nie kwestionowałeś.

    Nie kwestionuje zlamania przepisu o dozwolonej predkosci i wymierzoej w
    zwiazku z tym kary. Kwestionuje koszty dodatkowe, ktore sa bezposrednim
    nastepstwem nieudolnosci policji. Dodatkowe koszty nie sa efektem zlamania
    przepisu, sa efektem powolnego dzialania organu odpowiedzialnego za sciagnie
    mnie.

    > Poza tym jaka to wina Policji - jak mogli inaczej ustalić kierowcę. To
    > normalna procedura

    W normalnej procedurze 30 dni wystarczy na zrobienie wydruku zdjecia i
    odszukanie kierowcy, nawet jezeli policja biega z tym zdjeciem do dwoch
    kolejnych firm.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 5. Data: 2004-02-24 07:30:24
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl> napisał w
    wiadomości news:c1dvrk$lqj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > nastepstwem nieudolnosci policji. Dodatkowe koszty nie sa efektem zlamania
    > przepisu, sa efektem powolnego dzialania organu odpowiedzialnego za

    Ok. Następnym razem wynajmiemy antyterrorystów by ekspresowo w trybie 3 dni
    ustalili cię jako sprawcę. Tylko do 100 zł mandatu dopłacisz 5000 za akcję
    antyterrorystów. Odpowiada ci?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 6. Data: 2004-02-24 12:41:43
    Od: "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

> [...]
    dni
    > ustalili cię jako sprawcę. Tylko do 100 zł mandatu dopłacisz 5000 za akcję

    Jasne, dzieki za konstruktywna odpowiedz.

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-24 19:22:24
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl> napisał w
    wiadomości news:c1fgsd$4gg$1@inews.gazeta.pl...

    > dni
    >
    > Jasne, dzieki za konstruktywna odpowiedz.

    Odpowiedź jest bardzo konstruktywna. Płacisz za koszty egzekucji. Im
    trudniej cie znależć, tym więcej płacisz. Nie grzesz więcej (nie przekraczaj
    prędkości) to takie niespodzianki nie będą cię spotykać.
    Jeśli myślałeś że przekraczanie prędkości nie swoim samochodem jest
    bezkarne, to się właśnie przekonałeś, że nie. Jak za taką nauke życiową 150
    zł to nie jest za dużo.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H