  • Data: 2006-02-11 15:39:57
    Temat: Re: Fotografowanie osob przy ich sprzeciwie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    alka wrote:

    > Nie chodziło mi o aspekt "kopii utworu", ale o pewien dyskomfort osoby
    > fotografowanej,

    Problemy psychiczne tej osoby nie są problemem osoby fotografującej.

    > która nie chce się zgodzić na utrwalenie wizerunku z tej
    > prostej przyczyny, że nie wie (bo wiedzieć przecież nie może), czy jej
    > wizerunek nie będzie wykorzystany niezgodnie z jej życzeniem. Przecież

    A ja nie wiem, czy np. osoba przechodządza obok nie wyciągnie nagle
    broni i nie zacznie strzelać.

    I co z tego? Moja ewentualna paranoja nie pozwala mi na skucie kogoś
    tylko dlatego, że krzywo na mnie popatrzył...

    > oglądanie zdjęć w gronie znajomych to już upublicznianie (?)

    Zdecydowanie nie.

    > Tak, ale niektóre w sprawie niektórych "opisów" toczyły się postępowania
    > (tych złośliwych, nierzetelnych lub kłamliwych). Również w sprawach
    > "opisów" sytuacji - zeznanie świadka to przecież taki "opis", nie? :)))

    ??

    > Moja wypowiedź miała jedynie podkreślić subtelną różnicę między
    > "zobaczeniem" i "zapamiętaniem", a "utrwaleniem" i "udokumentowaniem".

    Różnica jest tylko i wyłącznie techniczna. I z czasem się zatrze.