  • Data: 2009-01-04 11:48:27
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 4 Jan 2009 08:56:55 +0100, januszek napisał(a):

    > Ustawy o Uslugach? Czy co konkretnie masz na mysli? Z gory uprzedzam, ze
    > na grupie prawnej swoje wlasne, Animkowe, wyobrazenie tego jak powinna
    > byc wykonana usluga fotograficzna uznac nie moge za argument inny niz
    > "bo tak". ;)

    Ja bym trochę się z tym tokiem myślenia zgodził. Wydaje się być sensowne
    zrobienie zdjęć *i* przekazanie ich zamawiającemu nieodpłatnie. Robi tak
    większość fotografów ślubnych. Wyobraźmy sobie taką sytuację: jedziemy na
    stację benzynową. Do faceta obsługującego dystrybutor rzucamy "poproszę do
    pełna zatankować". Facet zatankował do pełna... ale swój samochód. Usługa
    została wykonana i co teraz? Należy się 100 zł za paliwo, bo nie
    powiedzieliśmy który samochód do pełna zatankować. I po czyjej stronie stoi
    prawo? Pracownika, bo nie została spisana umowa tankowania paliwa?
    Kierowcy, bo oczywistym jest, że na stację benzynową przyjeżdża się
    zatankować swój [ten, którym się przyjechało] samochód.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik