  • Data: 2009-01-02 19:22:44
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Robert <r...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cubus pisze:

    > Nie rozumiem.... Fotografowaliście noc poślubną, czy co?
    > Na jaką stronę fotograf miałby wrzucać te Wasze zdjęcia?

    Nie fotografowaliśmy nocy poślubnej - to nie jest ważne.
    Nie jesteśmy osobami publicznymi. Zdjęcia znajdują się u niego,
    i mogą zawędrować w wiele miejsc, niekoniecznie z jego chęci (nieumyślne
    udostępnienie ich przez niego na programie P2P, włamanie do zakładu?) -
    sytuacji jest wiele.

    Przechowywać dane osobowe też musi być zgłoszone w odpowiednim urzędzie
    i zapewniona musi być ich ochrona.
    Ustawa tego nie obejmuje, ale uważam, że zdjęcia (czy z nocy poślubnej,
    czy nie) są również pewnego rodzaju taką informacją o osobach.

    Ja opłacam samą pracę fotografa, umiejętności, wykorzystanie przez niego
    narzędzi. Rezultat pracy powinien należeć do mnie - i tutaj jest
    konflikt, czy zdjęcia w oryginale są również rezultatem.

    Pozdrawiam
    Robert