  • Data: 2009-01-02 20:17:03
    Temat: Re: Fotograf i zdjęcia - wydanie oryginału
    Od: Cubus <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > To jednak nie zmienia faktu, że wizerunek jest dobrem osobistym prawnie
    > chronionym.
    > Na ile ochrona ta jest skuteczna to inna kwestia.

    To można było wziąć ślub w gronie minimalnie możliwym:
    narzeczeni, świadkowie i ksiądz lub urzędnik. Zero aparatów,
    kamer itp. Wtedy chronimy wizerunek.

    Jeśli natomiast ktoś urządza huczne weselisko z masą
    gości to powinien się liczyć z tym, że jego wizerunek
    zostanie opublikowany (założę się, że niektórzy goście
    wrzucili już fotografie z wesela na naszą-klasę).

    Autor wątku po prostu nie może pogodzić się z faktem,
    że fotograf wziął kasiorę a teraz nie chce dać wszystkiego
    co się żąda. A ochrona wizerunku ma być tylko pretekstem.

    Zresztą mi po weselu (też fotograf nie wydał negatywów)
    też wydawało się, że oryginały są absolutnie niezbędne
    bo przecież ja nie będę robił nic innego jak odbitki
    tych zdjęć, a zapewniam Cię, że za miesiąc nie będziesz
    nawet pamiętał gdzie ten album leży.