    From: A...@k...net.pl (Artur Golański)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Foto-radar.
    Date: Tue, 02 Apr 2002 16:08:26 GMT
    Sender: a...@p...onet.pl@pd6.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >Ale jest przepis mowiacy ze pojazd musi byc zabezpieczony przed
    >niepowolanym uzyciem.
    Jest, ale w tej sytuacji własciciel odpowiada za ewentualne szkody
    pojazdem spowodowane, a my zastanawiamy się nad wykroczeniem i
    obowiazkiem wskazania ;-)

    >Wg.ciebie wlasciciel takiego obowiazku nie posiada?
    Podejrzewam, że prawnie nie można go do tego zmusic, dlatego
    zaczepiłem akurat ten watek. Dobrze by było to ustalic, by wiedziec
    wiecej.
    (Uczciwie dodam, ze nie czytałem watku od poczatku, dlatego
    wyjasnienie: moje watpliwosci dotycza "obowiazku wskazania przez
    wlasciciela osoby, ktorej pojazd pożyczyl" i ktora popelnila
    wykroczenie [typu zle parkowanie], nie przestepstwo. Natomiast jesli
    policjant przyniesie mi fotografię [np. z fotoradaru] mojego pojazdu,
    ktorym popelniono wykroczenie i zapyta o tożsamosci kierowcy
    widocznego na zdjeciu [czy go znam i kto to jest], to będe miał
    watpliwosci co zrobić).

    >To po co policji takie urzadzenia?
    Ano po to by ONE Policji pomagały w ustaleniu i identyfikacji
    popełniajacego wykroczenie, a nie zwalały tego na obywatela.

    >W Niemczech mandat placi wlasciciel pojazdu.
    I słusznie. W naszym prawie tu jest luka. Dlatego spokojnie można
    wyrzucić wezwanie zostawione za wycieraczka zle zaparkowanego pojazdu.

    Artur Golański