  • 11. Data: 2003-11-19 08:16:26
    Temat: Re: Flaga
    Od: w...@p...onet.pl

    > A jaki widzisz problem w wywieszeniu flagi Łodzi w Legi-onowie?

    no przenikliwy umysł wnioskujący zgodnie z zasadmi logiki wychwyci wszelkie
    nielogiczne wypowiedzi. Nic tylko paść na kolana.

    ano taki że w Legionowie są mielizny, (albo cokolwiek innego głupiego i bez
    sensu wstaw w to miejsce).

    Paweł

  • 12. Data: 2003-11-19 09:22:30
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ktoś wie, gdzie jest ten przepis?

    To jest tak trochę nie tak. Tzn. niekoniecznie chodzi o tylko o święta. Po
    kolei:
    KW:
    Art. 49. § 1. Kto w miejscu publicznym demonstracyjnie okazuje lekceważenie
    Narodowi Polskiemu, Rzeczypospolitej Polskiej lub jej konstytucyjnym organom,
    podlega karze aresztu albo grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto narusza przepisy o godle, barwach i hymnie
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    a przepisy o barwach to m. in. Ustawa z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle,
    barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej, a ona stanowi:

    Art. 4. 1. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony,
    ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których
    górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego,

    Art. 5. 1. Barwy Rzeczypospolitej Polskiej stanowią składniki flagi państwowej
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    Art. 6. 1. Flagą państwową Rzeczypospolitej Polskiej jest prostokątny płat
    tkaniny o barwach Rzeczypospolitej Polskiej, umieszczony na maszcie.

    a :

    Art. 5. 2. Barwy Rzeczypospolitej Polskiej mogą być umieszczane na budynkach i
    obiektach, a także w innych miejscach dla podkreślenia podniosłego charakteru
    uroczystości oraz świąt i rocznic państwowych.
    3. Przepisy wydane na podstawie ustawy mogą przewidywać inne okoliczności, z
    okazji których umieszcza się barwy Rzeczypospolitej Polskiej.

    Art. 7. 1. Flagę państwową Rzeczypospolitej Polskiej podnosi się na budynkach
    lub przed budynkami stanowiącymi siedziby urzędowe albo miejsce obrad:
    1) Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej,
    2) Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
    3) Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
    4) Rady Ministrów oraz Prezesa Rady Ministrów,
    5) organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego - w czasie ich
    sesji,
    6) organów administracji rządowej i innych organów państwowych oraz
    państwowych jednostek organizacyjnych, a także organów jednostek samorządu
    terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych - z okazji
    uroczystości oraz rocznic i świąt państwowych.
    2. Flagę państwową Rzeczypospolitej Polskiej podnoszą również polskie statki
    żeglugi śródlądowej.

    Art. 10. Przepisy wydane na podstawie ustawy mogą przewidywać obowiązek
    podnoszenia flagi państwowej Rzeczypospolitej Polskiej także w innych wypadkach
    niż określone w art. 7-9

    Art. 16. 1. Godło i barwy Rzeczypospolitej Polskiej oraz wizerunek orła,
    ustalony dla godła państwowego, poza wypadkami określonymi w ustawie, mogą być
    stosowane także w wypadkach przewidzianych przepisami szczególnymi.
    2. Umieszczanie na przedmiotach przeznaczonych do obrotu handlowego godła oraz
    barw Rzeczypospolitej Polskiej bądź wizerunku orła, ustalonego dla godła
    państwowego - wymaga zgody terenowego organu administracji państwowej stopnia
    wojewódzkiego.

    tak więc co innego barwy, co innego flaga, i nie wszystko wolno tylko w święto.
    Wnioski z przepisów, co kiedyu wolno i co za to grozi wyciągnij sobie sam

    Paweł