  • 1. Data: 2003-11-16 20:58:37
    Temat: Re: Wylegitymowanie policjanta
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Policjant nieumundurowany okazuje w chwili rozpoczęcia czynności
    służbowych legitymację służbową. Policjant umundurowany okazuje ją na
    żądanie. Tak więc możesz zażądać od policjanta umundurowanego okazania
    legitymacji. Warunkiem jest to, by on wykonywał jakieś czynności służbowe
    w odniesieniu do Twojej osoby. Nie możesz podejść sobie do policjanta na
    patrolu i zażądać okazania legitymacji służbowej.

    Jeśli masz wątpliwości co do faktu, czy to policjant,to pozostaje Ci
    telefon na 997 i przekazanie swoich spostrzeżeń. policja bardzo nerwowo
    reaguje na próby podszywania się i jeśli tylko faktycznie będą jakieś
    przesłanki wskazujące na to, że może to być osoba przebrana za policjanta,
    to gwarantuję Ci, że podjęte zostaną wszystkie możliwe środki, by
    informację zweryfikować, a sprawcę pochwycić.

  • 2. Data: 2003-11-16 23:18:47
    Temat: Wylegitymowanie policjanta
    Od: "Gie_eS" <t...@g...pl>

    Witam.
    Watek juz sie pojawial, ale nie znalazlem podstawy prawnej...
    Podobno mozna (oby tak bylo) wylegitymowac funkcjonariusza
    na sluzbie - tzn. zadac okazania legitymacji i numeru sluzbowego
    w celu stwierdzenia czy nie jest to np.przebieraniec...
    Problem w tym ze moja znajoma policjantka twierdzi ze nie
    mozna jej wylegitymowac a ja obstaje przy swoim... Pomozcie:
    czy zna ktos podstawe prawna takiej procedury?
    Dzieki za pomoc - pozdrawiam.
    Grzegorz Szymanski

  • 3. Data: 2003-11-16 23:41:11
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Gie_eS wrote:
    > Podobno mozna (oby tak bylo) wylegitymowac funkcjonariusza
    > na sluzbie - tzn. zadac okazania legitymacji i numeru sluzbowego
    > w celu stwierdzenia czy nie jest to np.przebieraniec...

    Jeśli rozumiesz to tak, że możesz podejść do policjanta i żądać jego
    legitymacji to nie..

    KG

  • 4. Data: 2003-11-17 05:45:55
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Gie_eS" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na sluzbie - tzn. zadac okazania legitymacji i numeru sluzbowego
    > w celu stwierdzenia czy nie jest to np.przebieraniec...

    wszystkie potrzebne ci dane policjant ma na wierzchu ;) "blacha", jesli
    uwazasz ze moze to byc przebieraniec to wyjmujesz telefon dzwonisz pod 997 i
    informujesz o zaistnialej sytuacji podajac numer z blachy

    jesli jest to laszywy glina dostajesz po lbie, zabiera ci telefon, portfel i
    co tam jeszcze masz, bierze cie pod obcasy i ladujesz w szpitalu albo
    kostnicy, zaleznie od stopnia nerwowosci przebieranca ;)

  • 5. Data: 2003-11-17 22:26:02
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > żądanie. Tak więc możesz zażądać od policjanta umundurowanego okazania
    > legitymacji. Warunkiem jest to, by on wykonywał jakieś czynności służbowe

    A możesz podstawę? Jest w ustawie o Policji? Bo w rozporządzeniach to
    różnie...

    KG