  • 71. Data: 2006-11-13 12:43:45
    Temat: Re: Fiskus sprawdzi twój telewizor
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:45582621$1@news.home.net.pl Andrzej Kłos
    <a...@w...pl> pisze:

    > powtórzę: w działalności gospodarczej osoby fizycznej, samochód wpisany do
    > Ewidencji Środków Trwałych (EST) tej działalności jest zazwyczaj
    > *własnością* tejże osoby fizycznej. A ust. 5 przywołanego przez Ciebie art
    > 48 mówi wyraźnie na temat wyłączeń:
    > 5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    > używanych przez:
    > 1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub *w samochodzie
    > stanowiącym ich własność*,
    > - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.
    > przed wycięciem spróbuj przeczytać
    Właściwie to nie mam juz o czym gadać, bo odpowiedź o którą prosiłeś
    otrzymałeś.
    Dodam tylko, że ustawa przewiduje wyłączenia dla osób fizycznych, a nie dla
    osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, co nietrudno
    przeczytać.
    Dla mnie EOT

    --
    Jotte

  • 72. Data: 2006-11-13 14:02:33
    Od: m...@g...com

    Jotte wrote:

> [...]
    > Dodam tylko, że ustawa przewiduje wyłączenia dla osób fizycznych, a nie
    > dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, co nietrudno

    Sugerujesz że osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą przestaje
    być osobą fizyczną?

    p. m.

  • 73. Data: 2006-11-13 14:38:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jotte napisał(a):
    > Dodam tylko, że ustawa przewiduje wyłączenia dla osób fizycznych, a nie dla
    > osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, co nietrudno
    > przeczytać.

    > Dla mnie EOT

    szkoda, bo Twoje rozumienie słowa pisanego jest... jakby to określić (i
    nie obrazić) ... nietuzinkowe.

    ustawa w punkcie o wyłączeniach nie wspomina również o osobach
    fizycznych noszących czerwone włosy jak i chodzących w majtkach w
    kratkę, czy z tego wnosisz, że płacą one za każdy odbiornik?

    andy_nek

  • 74. Data: 2006-11-13 15:17:08
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 13:43:45 +0100, Jotte napisał(a):

    > ustawa przewiduje wyłączenia dla osób fizycznych, a nie dla osób
    > fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, co nietrudno
    > przeczytać. Dla mnie EOT
    Tak szybko? Teraz to dopiero zaczyna być ciekawie.
    Wg Twojej interpretacji "osobie fizycznej zatrudnionej na umowę o pracę"
    również zwolnienie nie przysługuje.

    --
    pozdro
    poreba

  • 75. Data: 2006-11-13 21:50:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:cfdz9pt3lbil.1oy16wh4j5ayy$.dlg@40tude.net poreba
    <d...@p...pl> pisze:

    > Tak szybko?
    Tak, bo tyle się dowiedziałem od mojego prawnika. Sam więcej ani lepiej nie
    wymyślę, a nie mam zamiaru płacić za poradę prawną aby odpowiedzieć jakiemuś
    tam grupowiczowi, któremu się samemu nie chciało zapłacić. Zapytałem
    własnego prawnika, bo chciałem pomóc ale już mi minęło.

    > Teraz to dopiero zaczyna być ciekawie.
    > Wg Twojej interpretacji "osobie fizycznej zatrudnionej na umowę o pracę"
    > również zwolnienie nie przysługuje.
    Nie, "osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą" to tylko nazwa i
    tym się niepotrzebnie sugerujesz, chcesz bowiem termin prawniczy pojmować w
    sposób potoczny. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest
    _podmiotem_ _gospodarczym_ , po prostu jedną z instancji przedsiębiorstwa.
    Dla takich jednostek ustawa wyłączeń nie przewiduje.

    Jotte

  • 76. Data: 2006-11-13 22:38:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ej9tu7$4j1$1@atlantis.news.tpi.pl m...@g...com
    <m...@g...com> pisze:

    > Sugerujesz że osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą przestaje
    > być osobą fizyczną?
    Pewnie będzie ci trudno uwierzyć, ale - nie.
    Tylko, że te odbiorniki nie są własnością osoby fizycznej, lecz osoby
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, zatem podmiotu gospodarczego
    zwanego potocznie jednoosobową firmą.
    Teraz ja zapytam: czy osoba fizyczna automatycznie i bez własnej woli z mocy
    jakiegoś kompletnie nieznanego mi prawa staje się osobą prowadzącą
    działalność gospodarczą? ;)

    --
    Jotte