  • 1. Data: 2004-03-19 17:05:58
    Temat: Firma w mieszkaniu a kontrola (komputery). Ważne!
    Od: w...@w...pl

    Witam.
    Oto moje pytanie:
    Czy w przypadku kontroli w firmie (a firma znajduje się w części mieszkania
    przeznaczonego na to), będą mogli sprawdzić wszystkie komputery w całym
    mieszkaniu, czy tylko ten na którym pracuję w przeznaczonej części mieszkania
    na firmę? Bo na drugim kompie urzęduje mój młodszy brat a tu nie jestem w
    stanie upilnować legalności oprogramowania (gierki, filmiki, muzyka itd.,
    wiecie o co chodzi...).

    Czy będą mogli przeszukać całe moje mieszkanie? To by było trochę .... no
    niewygodne!

    Może ktoś spotkał się kiedyś z takim problemem, lub poda mi jakieś źródła.
    Z góry dzięki. Pozdr, miecho.

  • 2. Data: 2004-03-19 18:07:50
    Temat: Re: Firma w mieszkaniu a kontrola (komputery). Ważne!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    w...@w...pl wrote:

> [...]
    > mieszkaniu, czy tylko ten na którym pracuję w przeznaczonej części mieszkania

    Jakiej 'kontroli w firmie'? Masz na myśli rewizję przez policję? Mogą
    przeszukać to, co jest w nakazie.

  • 3. Data: 2004-03-19 18:29:04
    Od: w...@w...pl

    > Jakiej 'kontroli w firmie'? Masz na myśli rewizję przez policję? Mogą
    > przeszukać to, co jest w nakazie.

    Choćby policja, BSA czy nawet skarbówka (w sumie to do końca nie wiem jakie
    organizacje mogą się zajmować takimi kontrolami).

    Ktoś mi niedawno powiedział, że mogą sprawdzić wszystkie kompy.

    pozdr, miecho

  • 4. Data: 2004-03-19 18:42:20
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Choćby policja, BSA czy nawet skarbówka (w sumie to do końca nie wiem
    > jakie organizacje mogą się zajmować takimi kontrolami).
    >
    > Ktoś mi niedawno powiedział, że mogą sprawdzić wszystkie kompy.

    Jak ludzie z BSA wejdą z policją i będa chcieli grzebac w komputerze
    uświadom panu policjantowi, że osobom przybranym do czynności wolno się
    przypatrywać, nie mogą natomiast dokonywać czynności związanych z
    przeszukaniem. Tak samo możesz opieprzyć BSAka jak będzie ci grzebał po
    płytach.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-03-19 18:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    w...@w...pl wrote:

    > Choćby policja, BSA czy nawet skarbówka (w sumie to do końca nie wiem jakie
    > organizacje mogą się zajmować takimi kontrolami).

    Policja - jak pisałem.
    Kontrola skarbowa jest od kontroli skarbowej.
    A BSA to jest jakaś prywatna organizacja, co ma tyle samo prawa do
    grzebania w Twoich komputerach, co dozorczyni.

  • 6. Data: 2004-03-19 21:35:28
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś mi niedawno powiedział, że mogą sprawdzić wszystkie kompy.

    Nawet powinni.

  • 7. Data: 2004-03-19 21:36:37
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    wiadomości news:c3fcth$11jv$2@news2.ipartners.pl...

    > Jakiej 'kontroli w firmie'? Masz na myśli rewizję przez policję? Mogą
    > przeszukać to, co jest w nakazie.

    I śmiało całą resztę.
    Potem tylko zatwierdzić u prokuratora.

  • 8. Data: 2004-03-20 01:26:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcyś wrote:

    > I śmiało całą resztę.
    > Potem tylko zatwierdzić u prokuratora.

    Całą resztę? Masz na myśli cały blok, czy całą dzielnicę?

    Bo osobiście wątpię w nakazy wystawiane na konkretne pokoje lokalu
    mieszkalnego...

  • 9. Data: 2004-03-20 17:18:33
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    http://ag.bocznica.org/

  • 10. Data: 2004-03-21 11:24:19
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    wiadomości news:c3g6kl$1fvg$1@news2.ipartners.pl...

    > Całą resztę? Masz na myśli cały blok, czy całą dzielnicę?
    >
    > Bo osobiście wątpię w nakazy wystawiane na konkretne pokoje lokalu
    > mieszkalnego...

    Dlatego można przeszukać całe mieszkanie i pomieszczenia
    przypisane do niego (piwnica, garaż, itp.)
    Tak wygląda prawidłowe przeszukanie.
    A wykonuje się je na podstawie postanowienia o przeszukaniu,
    a nie nakazu.
    Nakaz może być wydany przez komendanta policji,
    ale i tak wymaga zatwierdzenia przez prokuratora.