  • 21. Data: 2024-03-27 00:58:01
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-26, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No i tak wyglądają te stosunki w usługach o których mowa. Także tak
    > wygląda zwykłe udostępnianie tych utworów, że się udostępnia części.

    Możesz zaklinac rzeczywistość, ale stosunki osobiste to są kontakty
    osobiste z ludźmi, których osobiście znasz, spotykasz się itd.
    Ewentualnie robicie swój szaszor na jakiejś prywatnej grupie z
    ograniczoną liczbą użytkowników. Jak masz korzystasz z infrastruktury,
    gdzie nawet nie wiesz, komu udostępniasz, a udostepniac możesz
    praktycznie każdemu, to jedyna nadzieja jest taka, że nikt się tym nie
    zainteresuje. Jak już się zaintersuje, to w ten czy inny sposób
    zapłacisz.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-03-27 06:21:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wina jest, bo sąd uzna, że osoba potrafiąca obługowac komputer powinna
    > sobie zdawać sprawę z istnia PA, a jak wiadomo sama nieznajomość prawa
    > nie zwalnia od odpowiedzialności.

    No chyba że kulson, to wtedy można nie wiedzieć że uduszenie człowieka
    prowadzi do śmierci:P I to zwalnia od odpowiedzialności:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2024-03-27 06:23:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Możesz zaklinac rzeczywistość,

    Od tego są prawnicy:P Pytanie czemu czasem wolno lecieć w chuja a innym
    razem powoduje to oburzenie - "hola, ale to lecenie w chuja!"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-03-27 09:06:56
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 26.03.2024 o 17:03, J.F pisze:
    > Ale co - z satelity odbierasz, czy jakis program internetowy na nim ?
    > To pewnie się da i na kompie ..

     to tylko z nazwy tuner satelitarny, bo odbiera także TV naziemną w
    najnowszym standardzie, no i oczywiście dostęp do internetu, ale to już
    chyba norma. Zaletą jest system oparty na Linuksie.

    > Pewnie by można, ale musiałbyś dać jakis przykład.
    >
    > CDA sporo udostępnia za pieniądze, i może ma jakieś umowy na
    > udostępnianie.
    > Ale sporo jest darmowych, i ciekaw jestem, jak tu legalność wygląda.
    > Na razie ich nie zamknęli, to widać poszkodowanych nie ma :-)
    >
    > W przypadku serwisów na świecie ściganie może być trudne ...
    >

    > J.

    Na co przykład? To ja się pytam czy na pewno mogę bezkarnie oglądać
    filmy za darmo ponieważ wielu użytkowników woli za podobne oglądanie
    płacić? Co tu w ogóle jest grane?
    W CDA jest jasny regulamin na jakich zasadach udostępnia treści. I w
    jego przypadku jak i np YT wątpliwości nie mam.

  • 25. Data: 2024-03-27 11:46:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > osobiste z ludźmi, których osobiście znasz, spotykasz się itd.
    > Ewentualnie robicie swój szaszor na jakiejś prywatnej grupie z

    Ależ daj spokój. Emule to usługa użytkownik<->użytkownik a nie
    użytkownik<->infrastruktura. O to właśnie chodzi.

> [...]
    > praktycznie każdemu, to jedyna nadzieja jest taka, że nikt się tym nie
    > zainteresuje. Jak już się zaintersuje, to w ten czy inny sposób

    Ale komu mam zapłacić? Wymieniamy sobie z kolegami utwory.

  • 26. Data: 2024-03-27 15:58:40
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 06:23, Shrek pisze:

    > Od tego są prawnicy:P Pytanie czemu czasem wolno lecieć w chuja a innym
    > razem powoduje to oburzenie - "hola, ale to lecenie w chuja!"?

    Bo prokurator nie będzie ścigał osoby prywatnej, nie postawi
    jej przed sądem (w większości przypadków) która udostępnia
    z własnej głupoty czy niewiedzy.
    Ale jak znajdzie dobry haczyk na organizatora tej zabawy
    i oskarży go o czerpanie z tego korzyści majątkowych to
    jełop ma minimum kilkadziesiąt tysięcy w plecy.

    Polskie strony torrentowe mają się dobrze i niewiele z nich
    działa na zagranicznych serwerach. Strony które chciały dorobić
    pozwalając odpłatnie oglądać filmy już nie istnieją.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2024-03-27 17:08:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 15:58, RadosławF pisze:

    > Bo prokurator nie będzie ścigał osoby prywatnej, nie postawi
    > jej przed sądem (w większości przypadków) która udostępnia
    > z własnej głupoty czy niewiedzy.

    Teraz już nie. Kiedyś to było tak popularne jak ściganie pijanych
    kierowców rowerów.

    > Ale jak znajdzie dobry haczyk na organizatora tej zabawy
    > i oskarży go o czerpanie z tego korzyści majątkowych to
    > jełop ma minimum kilkadziesiąt tysięcy w plecy.

    Ale nie o tym rozmawiamy a o odpowiedzialności klienta końcowego.

    > Polskie strony torrentowe mają się dobrze i niewiele z nich
    > działa na zagranicznych serwerach.

    W sumie to mnie trochę zastanawia. Wiadomo kto ściąga. Ustalenie kto
    organizuje też nie jest chyba jakieś niemożliwe. Co "scena" robi że jest
    bezkarna? OK - trzeba mieć zaproszenie - przez dekadę policja nie
    znalazła sposobu żeby się tam wbić albo przynajmniej zatrzymywać serwery
    na czas potępowania?;) Nie to żeby mnie to specjalnie martwiło, ale po
    prostu jestem ciekawy czemu wychodzi jak wychodzi. Prawników właścicieli
    serwerów się boją, nie chce im się, sami "tachają torrenty na potęgę" to
    znaczy "wersje demo bez uciążliwości wersji demo";)?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-03-27 20:58:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 09:06, Trybun pisze:

    > Na co przykład? To ja się pytam czy na pewno mogę bezkarnie oglądać
    > filmy za darmo ponieważ wielu użytkowników woli za podobne oglądanie
    > płacić? Co tu w ogóle jest grane?

    Mo zesz bezkarnie oglądać to, co jest udostępnione.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2024-03-28 13:19:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 27.03.2024 o 11:46, io pisze:

    > Ależ daj spokój. Emule to usługa użytkownik<->użytkownik a nie
    > użytkownik<->infrastruktura. O to właśnie chodzi.

    > Ale komu mam zapłacić? Wymieniamy sobie z kolegami utwory.

    Ktoś tu czy na windows podawał wtyczkę do pobierania z z CDA, ale nie
    zapisałam sobie i nie znalazlam jej.

    --
    animka

  • 30. Data: 2024-03-28 16:06:52
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 27.03.2024 o 17:08, Shrek pisze:

    > Teraz już nie. Kiedyś to było tak popularne jak ściganie pijanych
    > kierowców rowerów.

    Nie.
    Ścigana na podstawie zgłoszeń organizacji finansowanej
    przez producentów oprogramowania (Mikrosoft) i za
    udostępnianie oprogramowania a nie filmów czy muzyki.

    > Ale nie o tym rozmawiamy a o odpowiedzialności klienta końcowego.

    A jak nie używa torrenta tylko coś co generuje mu zyski
    jako udostępniającemu? Niby końcowa ale zyski czerpie.

> [...]
    > serwerów się boją, nie chce im się, sami "tachają torrenty na potęgę" to
    > znaczy "wersje demo bez uciążliwości wersji demo";)?

    Torrenty działają na zasadzie udostępniania linków a nie materiałów
    chronionych prawnie. Teoretycznie właściciel strony i użytkownik
    korzystający z niej nie czerpią korzyści majątkowych.
    Więc postawienie przed sądem zaowocuje karą w wysokości mandatu
    a policzone koszty śledztwa to będzie od stu tysięcy zł w górę.