  • 1. Data: 2003-07-29 18:31:55
    Temat: Fałszywy banknot
    Od: "Walter" <w...@o...pl>

    Pobrałem w banku dość dużą sumę pieniędzy.
    Następnego dnia te same pieniądze (były nawet zawinięte w banderolę)
    wpłaciłem w innym banku.Właśnie przy wpłacie kasjerka zakwestionowała
    autentyczność jednego banknotu o nominale 100 zł wysyłając go do
    ekspertyzy,wystawiając mi odpowiednie pokwitowanie.
    Ja udałem się do banku w którym pobierałem pieniądze z
    pretensjami.Dyrektorka oddziału odpowiedziała mi jednak,że mam być dobrej
    myśli bo może się okaże że banknot był jednak autentyczny.
    Pytanie:Jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy,jeżeli okaże się że banknot
    był fałszywy?Czy bank w którym pobierałem pieniadze powinien mi naprawić
    szkodę?

  • 2. Data: 2003-07-30 06:42:11
    Temat: Re: Fałszywy banknot
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Walter wrote:

    > Pytanie:Jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy,jeżeli okaże się że
    > banknot był fałszywy?Czy bank w którym pobierałem pieniadze powinien
    > mi naprawić szkodę?

    W praktyce nie masz żadnych szans.
    Pomijam hipotetyczne sytuacje typu: przy okienku bakowym zwinęła cię
    policja i znalazła przy tobie fałszywy banknot, a jednocześnie nie
    miałeś żadnych innych pieniędzy oprócz tych właśnie wypłaconych.

  • 3. Data: 2003-07-30 08:38:10
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał:
    > W praktyce nie masz żadnych szans.

    Coś kiedyś słyszałem, że przy pobieraniu większych sum można domagać się
    od banku poświadczenia numerów banknotów. W takim przypadku nie byłoby
    problemu z wykazaniem, że fałszywy banknot otrzymano od banku.
    Ale nie wiem, czy faktycznie banki to robią.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2003-07-30 10:14:08
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Walter" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pobrałem w banku dość dużą sumę pieniędzy.
    > Następnego dnia te same pieniądze (były nawet zawinięte w banderolę)
    > wpłaciłem w innym banku.

    wniosek na przyszłość ?

    wykonać przelew kosztujący 3 zł i mieć spokój
    (albo zarządać od banku skserowanie banknotowe z czytelnym numerem - zawsze
    tak robiłem wpłacając USD do handlobanku)

    --
    pozdrawiam
    plusz