  • 1. Data: 2003-07-29 17:01:08
    Temat: Kiedy mandat ulega przedawnieniu?
    Od: Doktor Burski <e...@i...pl>

    Około roku temu dostałem mandat za zaparkowane w złym miejscu.
    Nie zapłaciłem go, pomyślałem, że poczekam na wezwanie z Urzędu
    Skarbowego. Z urzędu nic do tej pory nie dostałem. W związku z tym moje
    pytanie: Jaki okres musi minąć od wypisania mandatu, żeby uległ on
    przedawnieniu?

    --
    Pozdrawiam.

    Doktor Burski.

  • 2. Data: 2003-07-29 17:25:33
    Temat: Re: Kiedy mandat ulega przedawnieniu?
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Doktor Burski" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    3 lata

  • 3. Data: 2003-07-29 19:00:17
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Doktor Burski <e...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Skarbowego. Z urzędu nic do tej pory nie dostałem. W związku z tym moje
    > pytanie: Jaki okres musi minąć od wypisania mandatu, żeby uległ on

    Jeżeli to był mandat za parkowanie w złym miejscu (niedozwolonym) i wystawiła
    go policja to niezapłacenie oznacza nieprzyjęcie mandatu. Nie wiem jak się to
    ma do przedawnienia, ale sądzę, że zanim ktokolwiek zechce od Ciebie te
    pieniądze, najpierw sąd będzie musiał uznać Twoją winę. Raczej spodziewaj sie
    więc wezwania do sądu niż do zapłaty.
    A może się mylę?
    Gdyby ktoś kto wie na 100% mi odpisał - byłoby super.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 4. Data: 2003-07-29 19:20:35
    Od: "Kwizak" <r...@p...lublin.pl>

    mandat niezaplacony czeka w kolejce w Urzedzie i jak komornik dostanie tytul
    wykonawczy, to sie upomni o kase z odsetkami w miejscu zameldowania czlowika
    dla ktorego byl to mandat. Faktycznie 3 lata jesli nikt sie nie pojawi, to
    OK. Ja mialem 2 przypadki takie. niezaplacone mandaty przypominaly o sobie
    po 6 miesiacach jeden, a drugi po mniej wiecej poltora roku.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-07-30 07:33:42
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    Ja kiedyś nie płaciłem mandatu przez ponad rok, a po tym czasie znalazłem
    wetknięte w drzwiach mieszkania wezwanie do zapłaty mandatu z odsetkami i
    kosztami upomnienia z US. Oczywiście w żaden sposób nie można mi było
    udowodnić że takie wezwanie odebrałem :-) Poszedłem na pocztę i zapłaciłem
    ale goły mandat bez odsetek.
    Jak dostałem wezwanie do US - takie poważne do odbioru na poczcie z
    potwierdzeniem odbioru to poszedłem do nich i powiedziałem że już zapłaciłem
    ten mandat. Kobita się wkurzyła i kazała mi dopłacić odsetki i koszty
    upomnienia ale jak się spytałem na jakiej podstawie to się zamknęła.
    Powiedziałem jej że jak coś ma do mnie to niech mi napisze następne wezwanie
    :-)

  • 6. Data: 2003-07-30 08:04:07
    Od: marek <f...@f...pl>

    kac wrote:
    > Ja kiedy? nie płaciłem mandatu przez ponad rok, a po tym czasie znalazłem
    > wetknięte w drzwiach mieszkania wezwanie do zapłaty mandatu z odsetkami i
    > kosztami upomnienia z US.

    U mnie po pół roku bez żadnego upomnienia przyszedł do zakładu pracy
    nakaz zajęcia z pensji 105,40zł (od komornika. Nominalnie mandat 100zł.

    pzdr

  • 7. Data: 2003-07-30 08:12:48
    Temat: Odp: Kiedy mandat ulega przedawnieniu?
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    To zalezy - jezeli nie przyjąłeś mandatu, to wykroczenie się przedawnia po 1
    roku, chyba że skierowano sprawę do sądu, to wtedy 2 lata - od popełnienia
    czynu.

    Natomiast jeżeli mandat przyjąłeś, ale nie zapłaciłeś, obowiązek zapłaty
    grzywny z mandatu przedawnia się po 3 latach od uprawomocnienia się mandatu.

    BS