  • 1. Data: 2005-06-14 19:59:04
    Temat: Faktura wysłana pocztą...czy jest wiążąca?
    Od: "Sbook" <s...@w...pl>

    Witam.
    Mam mały problem, otóżwykonałem pewną usługę klientowi, na którą nie było
    żadnego potwierdzenia pisemnego. Obowiązywała tylko obie strony ustna umowa.
    No i po wykonaniu usługi klient nie ma ochoty zapłacić. Czy mogę wysłać mu
    poczta fakturę za wykonanie tej usługi i czy na tej podstawie będę mógł
    domagać sie zapłaty?

    pozdr
    Sławek

  • 2. Data: 2005-06-14 21:28:39
    Temat: Re: Faktura wysłana pocztą...czy jest wiążąca?
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Fakture jak najbardzije powieneś wysłac- poelcony, - jak nie zapłaci w
    terminie- zarartym na FV, - bedzie TWOIM dłużnikiem- jeżeli ktota
    jest wieksza niż 500zł- ( i chyba 300zł na os prywatną.) możesz
    dłużnika, postraszyć że wpiszesz go na liste czarną - bedąc na kórej
    nie kupi teelefonu ani nikt mu nie da kredytu= itd itd.,....

    A potem wchodiz w gre sądy, lub firmy odzyskujące długi- znam
    taka jedną- nazywa sie " commando " :)

  • 3. Data: 2005-06-14 21:56:12
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Pawel wrote:

    > ani nikt mu nie da kredytu= itd itd.,....

    ech, a czasem firma zadluzona, zgloszona do wszelakich rejestrow bierze
    se ot tak kolejny kredyt... ot polska...

    --
    Richard Paul Russo "SHIP OF FOOLS" ............. http://tiny.pl/h256
    Gwiezdne Wojny - Epizod 3: Zemsta Sithów ....... http://tiny.pl/hknr

  • 4. Data: 2005-06-15 08:40:47
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > poczta fakturę za wykonanie tej usługi i czy na tej podstawie będę mógł

    hm... z tego co ja się orientuję (może źle, ale miałem kilka spraw z
    niepłacącymi klientami), musisz mieć "zlecenie" na piśmie... To, że faktury
    Ci nie podpisał to nie problem, bo takie mamy teraz prawo - nie trzeba
    podpisywać, a w momencie sporu skoro faktura nie jest dowodem wykonania i
    odbioru usługi, jest nim zlecenie i może być "dokument wydania/odbioru
    materiału".

    pozdrawiam,