  • 1. Data: 2005-06-14 19:23:32
    Temat: Ustawowe "203"
    Od: "Pracownik" <k...@p...onet.pl>

    Pracuję w szpitalu. Za rok 2002, 2003, należy mi się wynagrodzenie tzw. "203" w
    związku z ta sprawą zapadły wyroki, pozytywne na moją korzyść. Z wyrokami
    udałam sie do komornika, bo nie było innej drogi wyegzekwowania tej kwoty. Wraz
    z odsetkami za dwa lata otrzymałam 7200zł. Komornik powiadomił mnie, że to jest
    kwota dla mnie i z tej kwoty potrącono podatek. Po kilku dniach zakład pracy
    przysłał mi pismo, że mam zapłacić ZUS od tej kwoty. Ta kwota 203 to miał być
    dodatek do pensji ( niewliczony nigdy do podstawy wynagrodzenia) Przez lata
    2002, 2003 regularnie zakład pracy odprowadzał od mojej osoby składki do ZUSu.
    Mnie natomiast powiadomiono, że od tej kwoty, którą zasądził mi sąd, czyli
    7200zł. mam dodatkowo zapłacić ZUS w kwocie 620zł. Mam pytanie czy jest to
    zgodne z prawem i czy jest to moim obowiązkiem jakby drugi raz opłacać składki
    ZUS. Zawiadamia mnie się jednocześnie, że jeśli owej kwoty nie wpłacę w
    zakładzie pracy to zakład pracy skieruje sprawę do sądu.

  • 2. Data: 2005-06-14 19:40:52
    Temat: Re: Ustawowe "203"
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pracownik napisał(a):
> [...]
    > ZUS. Zawiadamia mnie się jednocześnie, że jeśli owej kwoty nie wpłacę w
    > zakładzie pracy to zakład pracy skieruje sprawę do sądu.

    Czemu twierdzisz że składka miałby być płacona po raz drugi?
    Twój zakład to d**pa.
    Sąd zasądził ci brutto 203 zł. Oczywistym jest że od tej kwoty powinna
    być potrącona obok podatku odpowiednia kwota na ZUS. Powinien to zrobić
    płatnik czyli zakład. Rozumiem, że tego nie zrobił, a całość łącznie ze
    składką ściągnął komornik. W takiej sytuacji pracodawca winien złożyć
    skargę na czynność komornika polegającą na wyegzekwowaniu na twoją
    korzyść całej kwoty łącznie ze składką (brutto) a nie netto. Jeśli tego
    nie zrobił to nie ma teraz środka prawnego by wyegzekwować od ciebie tę
    składkę (ZUS też nie po płatnikiem jest zakład). Więc albo zapłacisz
    dobrowolnie, albo możesz spać spokojnie.
    MOże się zdarzyć że zakład zapłaci składkę za ciebie - bo jest
    płatnikiem - i jak znam ZUS to on go tego zmusi. Wtedy może wystąpić do
    z powództwem do ciebie o zwrot nienależnego świadczenia. Ale sprawę taką
    przegra - musisz w toku procesu podnieść że nie ma mowy o nienależnym
    świadczeniu, gdyż zasądzone i wyegzekwowane piniądze są należnym
    wynagrodzeniem.
    Swoją drogą na ten temat jest orzeczenie SN z którego wynika to co
    napisałem - uchwała SN z 7 sierpnia 2001 roku - III ZP 13/01 - OSNP
    2002/2/35)
    Nie wiem skąd jesteś, ale przed pewnym sądem w centrum polski były już
    takie sprawy skończone niekorzytsanie dla zakładów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-14 19:45:32
    Od: "Pracownik" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie wiem skąd jesteś, ale przed pewnym sądem w centrum polski były już
    > takie sprawy skończone niekorzytsanie dla zakładów.

    Serdeczne dzięki trochę mi to rozjaśniło sprawę i wiem na czym stoję.
    Pozdrawiam serdecznie

  • 4. Data: 2005-06-14 19:54:47
    Od: "pracownik" <k...@p...onet.pl>

    > Serdeczne dzięki trochę mi to rozjaśniło sprawę i wiem na czym stoję.
    > Pozdrawiam serdecznie

    Ale czy zakład bądz sąd nie wyegzekwuje ode mnie tych składek na podstawie
    nieuzasadnionego wzbogacenia?

  • 5. Data: 2005-06-15 09:42:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    pracownik napisał(a):

    > Ale czy zakład bądz sąd nie wyegzekwuje ode mnie tych składek na podstawie
    > nieuzasadnionego wzbogacenia?

    Przecież o tym pisałem. czytać nie umiesz?