eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFacet nie zaplacil faktury i zwinal firme - co mu moge zrobic? › Re: Facet nie zaplacil faktury i zwinal firme - co mu moge zrobic?
  • Data: 2002-10-24 09:52:36
    Temat: Re: Facet nie zaplacil faktury i zwinal firme - co mu moge zrobic?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Paszkowski" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ap5i2e$hg8$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Sytuacja wyglada tak:
    > Na poczatku roku wykonalem usluge (mam 1-osobowa firme) dla innej (tez
    > 1-osobowej) firmy i wystawilem fakture, ktora zaksiegowalem i zaplacilem
    > podatek. Dostalem jednak tylko czesc pieniedzy, ktora nie pokryla jednak
    > nawet podatku dochodowego i VAT-u. Przez kolejne miesiace facet obiecywal
    ze
    > zaplaci, ale na obietnicach sie skonczylo. Pewnego dnia telefony firmy
    > przestaly odpowiadac.
    > Teraz pytanie - co moge teraz zrobic? Interesuja mnie tylko mozliwosci
> [...]

    Po pierwsze trzeba wyjasnic co tojest wspolnik w przypadku jednoosobowae
    jdzilalnosci.
    jesli jest to dzialanosc prowadzona w formie s.c. to wspolnicy odpowiadaja
    solodarnie
    za zobowiazania spolki.
    jesli ten wspolnik jest "nielegalny", to prowadzacy DG odpoiwada za SWOJE
    dlugi
    rowniez jesliz aprzestanie dzialalnosci.
    No chyba, ze to "osoba" to jednoosobowa spolka Z O.O.

    Boguslaw