    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 22 Jun 2013 08:46:11 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Eurobank oszukuje
    <Pine.WNT.4.64.1306172341210.2128@quad>
    <51bfffc2$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306200026280.3376@quad>
    <51c2b555$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306202032270.4084@quad>
    <51c4b0a0$0$1454$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 21 Jun 2013, z wrote:

    > Ale chyba poinformować może jednym zdaniem że chciano pobrać więcej kasy niż
    > było dostępne.

    Można.
    I co z tego?

    Nie wiem czy już kilkanaście razy pisałem: NIE MAM NIC PRZECIW
    ponarzekaniu sobie na nieeleganckie postępowanie banku, nie
    mam nic przeciw na ponarzekaniu na niedobre prawo, ale narzekanie
    że na wyciągu nie ma czegoś czego bank NIE ZROBIŁ jest głupotą
    i tyle.

    > Dokładnie tak jest zapisane? Listing operacji na koncie?

    Sprawdź w umowie.

    > A czy jest napisane że operacja musi być udana?

    Wystarczy, że musi być ROZPOCZĘTA.
    Bank MOŻE rozpocząć operację np. zleconej płatności
    i stwiedzić "niedasię".
    Ale bank NIE POWINIEN rozpoczynać czynności która następuje
    Z JEGO DYSPOZUCJI a jest wbrew umowie!

    > Może nakazać bankom (nie takie rzeczy się nakazuje)

    No to weź i nakaż :D

    A nie czepiaj się, że na wyciągu nie ma czegoś czego
    nie należy się tam spodziewać.

    > Wiem brniemy ...
    > Ale tu chodzi o odrobinę zdrowego rozsądku i stawianie zdrowego oporu
    > "cfaniakom" kombinatorom :-)

    No, pokaż mi bank który nie jest "cfaniakiem kombinatorem" :]
    (opór można stawiać, nie mam nic przeciw :), ale opór NIESKUTECZNY
    IMHO jest błędny)

    > A jest zakaz umieszczania operacji które nie doszły do skutku? :-)

    Spytaj tego banku, który z dobroci serca umieścił na papierku
    do klienta zbędną informację pt. "życzenia imieninowe" :D
    (no dobra, zakres "zbędności" był dramatycznie inny,
    choć *formalnie* tu informacja i tu informacja... ;))

    Niemniej raz jeszcze: operacja o której mowa tym różni się od
    np. zleconego polecenia zapłaty, niewykonalnego z braku środków,
    że w ogóle nie jest ROZPOCZYNANA.
    Jeśli w umowie jest zapis w stylu "bank może sobie potrącić
    należności ze stanu konta", to skoro na koncie jest zero
    z zgody na debetowanie nie ma, bank nie może.
    Potrącenia dokonuje się na istniejących należnościach, a nie
    takich które "mogłyby istnieć jeżeli".

    Wątkotwórca naciął się zwyczajnie na popełnieniu *założenia*
    co do którego nie ma żadnych podstaw.
    W bardzo podobny wątek wplątałem się na .samochody, przy
    filmiku z wypadku w którym kierowca ZAŁOŻYŁ że nikogo na
    pasach nie ma. Brak "słuszności prawnej" obraca się przeciw
    zakładającemu; co zrobić, dura lex...

    pzdr, Gotfryd