    Date: Fri, 21 Jun 2013 21:59:25 +0200
    From: z <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Eurobank oszukuje
    <Pine.WNT.4.64.1306172341210.2128@quad>
    <51bfffc2$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306200026280.3376@quad>
    <51c2b555$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306202032270.4084@quad>

    > Jeśli nie uzgodniłeś z bankiem prawa do zadłużania
    > swojego konta, to bank NIE MOŻE tego konta zadłużyć
    > swoją decyzją.

    Ale chyba poinformować może jednym zdaniem że chciano pobrać więcej kasy
    niż było dostępne.

> [...]
    > białym jest tekst że "nie przysługuje"?
    >
    > To jest taki sam przypadek, jak np. kiedy pracodawca
    > chce potrącić jakąś należność z pensji pracownika.
    > Dla istotnej większości przypadków NIE MOŻE tego
    > zrobić!
    > Musi uzyskać zgodę pracownika na potrącenie.
    > Może iść do sądu i uzyskawszy tytuł egzekucyjny
    > NASTĘPNIE potrącać przez komornika.
    > Ale NIE MOŻE tego zrobić samowolnie!
    >
    > Bank również nie może...

    > Wiesz że prawo oprócz ustaw składa się z "zasad prawnych"?
    > No to przeczytaj powyższe.
    > Wyciąg jest listingiem OPERACJI NA KONCIE.

    Dokładnie tak jest zapisane? Listing operacji na koncie?
    A czy jest napisane że operacja musi być udana?
    Czy operacja musi skutkować zmianą stanu konta?
    Może nakazać bankom (nie takie rzeczy się nakazuje) wystawianie nie
    wyciągu tylko "informacji o koncie" jako szerszej, pozwalającej
    klientowi zapoznać się z całą, pełną informacją (patrz RSO)

    Wiem brniemy ...
    Ale tu chodzi o odrobinę zdrowego rozsądku i stawianie zdrowego oporu
    "cfaniakom" kombinatorom :-)

    A jest zakaz umieszczania operacji które nie doszły do skutku? :-)