  • Date: Fri, 04 May 2012 12:25:34 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Estetyka otoczenia

    > No jest to jakaś opcja. Z drugiej strony, po to społeczeństwo tworzy
    > pewne normy, żeby właśnie jeden nie powodował zamętu. To, co proponujesz
    > to prawo dżungli.

    Ależ skąd. To ty się domagasz jakiejś podstawy prawnej na
    zagwarantowanie braku zabudowy na CUDZEJ posiadłości!

    > Jest ono odpowiedzią w sumie na każdy problem prawny
    > :D Tylko, że społeczeństwo w większości nie składa się z siłaczy i
    > miliarderów, dlatego właśnie powstał system prawny.

    Owszem. Ale ten system prawny nie powinien nadmiernie ingerować tylko
    dlatego, że komuś się nie podoba zasłanianie widoku przez nowy budynek
    za cudzej posesji.

    Ja też miałem piękny widok po horyzont, póki sąsiad na swojej działce
    nie zaczął się budować. Ale cóż - jego działka, buduje zgodnie z planem
    zagospodarowania więc nic mi do tego.

    Uważasz, że sąsiad powinien mieć np. prawo zmuszenia ciebie do zgolenia
    wąsika, bo uznałby go za żałosny i nieestetyczny? ;->

    Jak kupujesz gdzieś nieruchomość musisz założyć, że w każdej chwili może
    na sąsiednich działkach powstać coś nowego w ramach obowiązujących
    przepisów. Nie masz gwarancji niezmienności okolicy ani widoku "po
    horyzont".