  • 1. Data: 2005-04-23 14:11:11
    Temat: Era do sadu...
    Od: "Rafał B. [R1]" <r...@U...TOpl>

    Sprawa wygląda tak jak opisałem ją w na grupie pl.misc.telefonia.gsm...
    (cytat na dole).

    Jakie mam szanse wygrać? Ile może mnie to kosztować?

    W skrócie:
    Zostałem obciążony za rozmowy z numerem, na który miałem mieć rabat 99%.

    Reklamacja składana chyba 10x (umowa 31.08, pierwsza reklamacja październiku
    po pierwszej pełnookresowej fakturze na kwotę ponad 1.100PLN, po reklamacji
    uznali numer, ale nie wystawili korekty).

    W regulaminie promocji jest napisane, że numer musi być na umowie...
    Na umowie nie ma w ogóle takiej rubryki, a odręcznie gość nie wpisał. Era
    mnie już olała i pisze, że nie ma na umowie i jak mi się nie podoba to do
    sądu...

    Nagrałem gościa z salonu jak mówi coś takiego:
    "Powiem tak, numer mógł mi pan podać, bo o to na pewno chodziło w tej
    promocji. Załóżmy ze ja nie wprowadziłem lub system nie przyjął. Nie będę
    się tu jakoś wybielał. Mogłem nie wprowadzić lub mógł też system nie
    przyjąć."
    Potem słyszałem jak rozmawiali między sobą i ten konsultant przyznał się
    drugiemu, że tego numeru nigdy nie wpisywał na umowę. Teraz musiałbym jakoś
    dotrzeć do innych osób co podpisali z nim umowę na tą promocję, ale jak...
    :-|

    Wygląda na to, że rzeczywiście musze iść z tym do sądu, a UOKiK i rzecznik
    mi nie pomoże, bo promocja jest na firmę.

    Co myślicie na ten temat?
    Jakie mam szanse?
    Ile mnie może kosztować adwokat i ta sprawa?

    Gdzie mam składać pozew? (firmę mam w Środzie Wlkp., umowę podpisałem w
    Koninie)

    Podejrzewam, że te gnoje mszczą się za to, że miałem niezapłacone jakąś
    starą fakturę z 1999 roku chyba, czyli już przedawnioną (z odsetkami było
    około
    70PLN). Zapłaciłem ją jak podpisywałem umowę i wpłaciłem kaucję 500,-

    Może ktoś podpisywał taką umowę i też mu nie wpisali numeru, a uznali rabat?
    :-)

    Pozdrawiam,
    Rafał B. [R1]
    r...@U...TOpl
    gg#3600956

  • 2. Data: 2005-04-23 18:26:36
    Temat: Re: Era do sadu...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafał B. [R1] napisał(a):

> [...]
    > mnie już olała i pisze, że nie ma na umowie i jak mi się nie podoba to do

    Powiem tak - czarno widzę Twoje żądania. Jeżeli dostałeś regulamin
    promocji i sam podpisywałeś umowę...

    M.

  • 3. Data: 2005-04-23 20:37:45
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Powiem tak - czarno widzę Twoje żądania. Jeżeli dostałeś regulamin
    > promocji i sam podpisywałeś umowę...

    No coz, jest to kolejny argument na to, ze trzeba dymac operatorow ile
    wlezie, jak tylko nadarzy sie okazja.
    W przeciwnym wypadku samemu zostanie sie wydymanym :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-04-23 20:51:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rafał B. [R1] wrote:

> [...]

    skoro na tym promocja polegała, to ja bym się nie szczypał.

    Techniczne rozwiązania, czy numer ma być na umowie, czy nie, to ciebie
    nie interesuje.

    Biorąc pod uwagę myślenie sądu, to ja bym pierwszy złożył sprawę do sądu.
    Skoro kupowałeś telefon w promocji i głównym celem tej promocji było 99%
    rabatu, to wiadomo, że nie poszedłeś kupić tego telefonu, aby z rabatu
    nie skorzystać.
    Raczej sąd stanie po twojej stronie twierdząc, że skoro numer miał być
    na umowie, to znaczy, że pracownik salonu niedopełnił swoich obowiązków
    niewpisując go na umowę.

    Z tym, że uważaj, jeżeli Era pierwsza pójdzie do sądu, to wygra nakaz
    zapłaty, bo sąd nie będzie dochodził, czy Erze się te pieniądze należą,
    czy nie.

  • 5. Data: 2005-04-23 21:00:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > skoro na tym promocja polegała, to ja bym się nie szczypał.

    Właśnie, że nie ;-(

    > Techniczne rozwiązania, czy numer ma być na umowie, czy nie, to ciebie
    > nie interesuje.

    zapis z regulaminu

    2. Minimalna opłata za połączenie z numerem promocyjnym bez względu na
    długość trwania połączenia wynosi 1 grosz netto (1,22 grosze z VAT).
    3. Numer promocyjny może być aktywowany tylko w momencie podpisywania umowy.
    4. Nie ma możliwości zmiany numeru promocyjnego.
    5. Skorzystanie z numeru promocyjnego musi zostać potwierdzone jego
    zapisaniem w umowie, pod którą podpisuje się Klient.

> [...]
    > Skoro kupowałeś telefon w promocji i głównym celem tej promocji było 99%
    > rabatu, to wiadomo, że nie poszedłeś kupić tego telefonu, aby z rabatu

    Głównym celem był zakup telefonu po (jak na tamte warunki) dość
    atrakcyjnej cenie, relatywnie niski abonament, sekundowe zaliczanie _i_
    numer promocyjny.

    > Raczej sąd stanie po twojej stronie twierdząc, że skoro numer miał być
    > na umowie, to znaczy, że pracownik salonu niedopełnił swoich obowiązków
    > niewpisując go na umowę.

    Nie znam druku, na jakim Rafał podpisywał umowę, ale na 100 % dostał
    warunki promocji. Ich lektura jest (niestety) obowiazkiem abonenta,
    jeśli potem chce upiminać się o swoje.

    M.

  • 6. Data: 2005-04-25 13:49:51
    Od: "Rafał B. [R1]" <r...@U...TOpl>

> [...]
    > na długość trwania połączenia wynosi 1 grosz netto (1,22 grosze z
    > VAT). 3. Numer promocyjny może być aktywowany tylko w momencie

    I tu sie nie trzymają regulaminu, ba aktywowali mi ten numer 2 m-ce
    później... Może to być argument?

    > 5. Skorzystanie z numeru promocyjnego musi zostać potwierdzone jego
    > zapisaniem w umowie, pod którą podpisuje się Klient.

    Rzecznik Praw Konsumentów dopóki sie nie dowiedział, że telefon jest na
    firme, powiedział, że działałem na zasadzie zaufania publicznego i liczyłem
    na fachowość i kompetencję pracownika firmy..

    > Głównym celem był zakup telefonu po (jak na tamte warunki) dość
    > atrakcyjnej cenie, relatywnie niski abonament, sekundowe zaliczanie
    > _i_ numer promocyjny.
    No chyba niekoniecznie... przecież podpisuję z nimi umowę o świadczenie
    usług telekomunikacyjnych a nie zakup telefonu.

    Mam nadzieję... a jak nie? Ile bedzie mnie to kosztowało? (Ja chce założyć
    sprawę)

    > Nie znam druku, na jakim Rafał podpisywał umowę, ale na 100 % dostał
    > warunki promocji. Ich lektura jest (niestety) obowiazkiem abonenta,
    > jeśli potem chce upiminać się o swoje.
    Oczywiście, zgadzam się.
    To jest druk elektroniczny i wszytkie inne dane są, a jak z rozmowy którą
    podsłyszałem tych dwóch konsultantów, to ten drugi powiedział: "ja tam
    zawsze wpisuję ręcznie na umowie" na co ten drugi że on tak nie robił
    wcale... czyli innym klientom tez nie wpisywał...
    Czy sąd może zarządać od operatora przedstawienia innych umów podpisanych
    przez tego konsultanta?
    Czy to będzie miało jakiś wpływa na werdykt?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał B. [R1]

  • 7. Data: 2005-04-25 19:11:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Rafał B. [R1] napisał(a):

    > Czy to będzie miało jakiś wpływa na werdykt?

    Możesz streścic (lub podesłać na priv) treść Twojej reklamacji i odpowiedzi?

    M.

  • 8. Data: 2005-04-25 20:48:49
    Od: "Rafał B. [R1]" <r...@U...TOpl>

    > Możesz streścic (lub podesłać na priv) treść Twojej reklamacji i
    > odpowiedzi?
    Ok. Zaraz sie tym zajmę.
    Byyyycze dzieki za pomoc.........
    Juz nerwicy dostaje przez to gówno...