  • 1. Data: 2006-07-29 11:52:23
    Temat: Emerytura,renta
    Od: Janusz <j...@h...com>

    Nie wiem ktore okreslenie jest prawidlowe emerytura czy renta. Nie znam
    roznicy pomiedzy nimi.
    Moje pytanie jest takie:
    Mam 62 lata i w Polsce przepracowalem 10 lat. Zamierzam wkrotce wrocic
    do Polski.
    Ciekawy jestem czy z zyciowym stazem 10 lat pracy w Polsce, w latach
    1970/80 przysluguje mi wogole jakas emerytura/renta.
    Dzieki za pomoc,Mateusz.

  • 2. Data: 2006-07-29 12:10:16
    Temat: Re: Emerytura,renta
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 29 Jul 2006 11:52:23 GMT, Janusz <j...@h...com>
    wrote:

    >Nie wiem ktore okreslenie jest prawidlowe emerytura czy renta. Nie znam
    >roznicy pomiedzy nimi.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Renta
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Emerytura

    WAM

    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 3. Data: 2006-07-29 15:05:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ciekawy jestem czy z zyciowym stazem 10 lat pracy w Polsce, w latach
    > 1970/80 przysluguje mi wogole jakas emerytura/renta.

    A przez te około 30 lat poza Polską to nigdy nie pracowałeś? Z tego co
    wiem, aby uzyskać po ukończeniu 65 lat emeryturę, trzeba mieć conajmniej 15
    lat pracy. Ale jeśli pracowałeś legalnie za granicą to za te lata
    proporcjonalnie pownieneś otrzymać świadczenie z kraju, w którym pracowałeś.
    W tym przypadku będziesz otrzymywał część emerytury z ZUS-u i część od
    zagranicznego ubezpieczyciela za pośrednictwem ZUS-u.