  • 51. Data: 2019-10-22 06:21:31
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A raz do roku bywały czyny społeczne i wtedy się mały fragment
    > porządkowało :)

    U nas się co roku wysypywało żużel na drogę do szkoły, co i tka nic nie
    dawało;) No i drzewa się sadziło. Muszę przyznać, że to drugie teraz
    nieżle procentuje.

    > Starsi ludzie (niekoniecznie bardzo) często się wręcz pogubili w nowej
    > rzeczywistości, a ci z wiekszością życia w PRLu to już w ogólę. Weź,
    > moja osobista matka tylko dlatego nie głosuje na pis, bo pis jedzie na
    > komunę, a przecież powtało wtedy tyle ładnych szkół...

    To przynajmniej efekt zamieszania nienajgorszy;)

    > Ale mechanizm inny, bo wtedy to i o kolanko było trudno. A dziś to efekt
    > bliskiej emigracji, czy po prostu wszyscy już robią embiej?

    Mix. Sporo wyjechało, nowych nie ma bo technika polikwidowali - same
    magistry i licencjaty co najmniej. Co do embiejów, to przedwojennna
    matura to teraz wypada gdzieś między magistrem a doktorem, więc i embiej
    to już nie takie wielkie halo. Ale w statystykach wygląda doskonale;)

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2019-10-22 06:57:06
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > moja osobista matka tylko dlatego nie głosuje na pis, bo pis jedzie na
    > komunę, a przecież powtało wtedy tyle ładnych szkół...

    Spróbuj zaprzeczyć, a nie tylko bijesz pianę i się podniecasz swoimi
    oklepanymi sloganami.
    Może jakieś konkrety bez propagandy?
    To ile tych szkół zbudowano?
    Ile budowano statków w POLSKICH stoczniach?
    Mam pytać dalej?

    --
    Wiesiaczek (dziś z Taby - Egipt)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 53. Data: 2019-10-22 07:03:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Może jakieś konkrety bez propagandy?
    > To ile tych szkół zbudowano?
    > Ile budowano statków w POLSKICH stoczniach?

    Tak, poproszę.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2019-10-22 10:11:46
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Tak, poproszę.

    Sam widzisz, jaka z Ciebie cipa?!
    Zatkało i nie wiesz co powiedzieć?

    No to dawaj:
    Co z Cegielskim, Stalowa Wolą, Kasprzakiem, Wedlem, Dalmorem, stoczniami
    i setkami lub tysiącami innych?

    Ale po kolei... Zacznij od szkół :)

  • 55. Data: 2019-10-22 11:25:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, Wiesiaczek <c...@v...pl> wrote:

> [...]
    > Zatkało i nie wiesz co powiedzieć?
    >
    > No to dawaj:
    > Co z Cegielskim, Stalowa Wolą, Kasprzakiem, Wedlem, Dalmorem, stoczniami

    No dobra, to ja mam takie osobiste pytanie. Nie ukrywam jest ono
    zainspirowane Twoją erudycją, stylem konwersacji i innymi przymiotami,
    których nawet pewnie nie podejrzewam, ale mam przeczucie wkrótce
    doświadczę. To jest takie pytanie naprowadzjące. Na pewno znasz
    literatury przedmiotu. Brzmi ono: czy jesteś może mało inteligentnym
    gorylem? Całkiem poważnie pytam.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2019-10-22 11:26:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > U nas się co roku wysypywało żużel na drogę do szkoły, co i tka nic nie
    > dawało;) No i drzewa się sadziło. Muszę przyznać, że to drugie teraz
    > nieżle procentuje.

    Żużel się u nas wysypywało jak już nie dało się przejechać, bo dziura na
    dziurze :)

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2019-10-22 11:42:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-10-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >na
    >komunę, a przecież powtało wtedy tyle ładnych szkół...

    A nie ?

    Rocznik statystyczny z 1935 jest dostepny w sieci.
    Do szkoly chodzilo wtedy ... od 98% dzieci na Slasku, do 50% gdzies na
    wschodzie.
    Co ciekawe - lekki spadek nastapil - skutek kryzysu ?

    A co to byla za szkola ... 4-klasowa, czy 6 ...
    Kto ciekawy, to niech sobie poczyta "Boso ale w ostrogach", albo
    poslucha na Youtube.

    >Ale mechanizm inny, bo wtedy to i o kolanko było trudno. A dziś to
    >efekt
    >bliskiej emigracji, czy po prostu wszyscy już robią embiej?

    Raczej tego, ze ci nowi mbi/inzynierowie to maja dwie lewe rece do
    roboty :-)
    No i mieszkania w stanie "deweloperskim".
    A w starych mieszkaniach czas na remont - czy ze starosci, czy ze
    zmiany gustu.

    Choc tak obiektywnie ... kolanka dzis leżą, ale zgrzewarke do nich
    masz ?
    Na szkolenie masz ochote ? Dobrze zrobisz, czy bedzie cieklo ?
    Wiec co sie dziwic, ze ktos woli wynajac fachowca.

    A potem sie okazuje, ze cieknie i nowe kafelki trzeba kuc :-)

    J.

  • 58. Data: 2019-10-22 11:43:28
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 11:25, Marcin Debowski aka goryl szuka partnera:
    > Brzmi ono: czy jesteś może mało inteligentnym
    > gorylem? Całkiem poważnie pytam.

    :)))))))))))))))))))))

  • 59. Data: 2019-10-22 11:43:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Cukierki rozdawali.
    A w szkołach była akcja "mleko" (i ja tam byłem i mleko i kefir piłem).

    -----

  • 60. Data: 2019-10-22 11:43:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 21.10.2019 o 21:34, J.F. pisze:

    >tobie na pewno:))))))

    Wszystkim "małorolnym".