  • Data: 2010-08-11 08:56:10
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: SQLwiel <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-11 10:05, Przemysław Bernat pisze:

    > Ale jaka dyskryminacja? Nikt renciście nie zabroni pracować na trzech
    > etatach i zarabiać kilkadziesiąt tysięcy rocznie. No chyba, że mu szkoda
    > stracić głodowy zasiłem, gdy może zarobić więcej. Ale to jego wybór i jego
    > problem.

    Piszesz "zasiłek" i niestety większość motłochu tak właśnie myśli.
    Emerytura nie jest zasiłkiem. Jest należnym "jak psu zupa" świadczeniem,
    wypłacanym z uskładanego przez ~40 lat kapitału. I ch.j ZUSowi do tego,
    czy emeryt sobie dorabia na boku, czy nie. Świadczenie bierze się ze
    składek, jest należne i ma być (Q..A!!!) wypłacane.
    Dla zilustrowania tych fakt rzucem kilka cifr.
    Przykładowa składka emerytalna (600zł/mies) odkładana przez 40 lat na
    przyzwoitą lokatę (obecnie 5%) daje blisko 1mln zł. Odsetki od tej kwoty
    dają 4kpln/mies, a kapitał zostaje i może zostać
    odziedziczony/podarowany/skonsumowany. A jak komu te 4kpln/mies mało, to
    może sobie sam wypłacać więcej czerpiąc z kapitału.

    No i jeszcze argument dialektyczny:
    Gdyby ubezp. emerytalne było dla ubezpieczonego korzystne, to nie byłoby
    obowiązkowe.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.