  • 11. Data: 2018-08-26 14:35:57
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów [do bycia skarżonym przez bycie świadkiem?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > To inaczej - pochawalasz stawianie zarzutów dla dobra "zamieszanego"?
    >
    > Rozumiem w takm razie, że krytukujesz niepostawienie od ręki zarzutów:
    >
    > Matce dzieci co się w Darłówku utopiły, na wszelki wypadek wszystkim
    > ratownikom, ojcu, co wyciagnął dzieciaka z płonącego samochodu, w
    > końcu wcześniej go tam zostawił, instruktorowi z wątku i wielu innym?
    >
    > Shrek

    Podobny "problem" pojawia się niby po raz pierwszy żeby z tego robić
    (bez dodatkowych faktów poważny) zarzut prokuratorom a nie zarzut
    tym co prawa w tym zakresie nie zmienili i nie zmieniają?
    Samym prokuratorom jak nie są "znacząco+" przekonani o winie danego
    człowieka ciężkawo się dziwić.

    Systemowe rozwiązanie było i jest do dupy oraz może taki pozostać?

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2018-08-26 14:59:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 14:35, A. Filip pisze:

    > Podobny "problem" pojawia się niby po raz pierwszy żeby z tego robić
    > (bez dodatkowych faktów poważny) zarzut prokuratorom a nie zarzut
    > tym co prawa w tym zakresie nie zmienili i nie zmieniają?

    Problem pojawia się co chwilę, tylko tłumaczenie że to "dobra
    zamieszanych" jest z dupy wzięte. No bo jak wytłumaczyć, że w zasadzie
    nigdy nie działają dla dobra kolegów mundurowych i wkombinują jak tylko
    mogą, żeby im zarzutów nie postawić - z bardziej oczywistych Stachowiak,
    nagranie z tortur, protokół z sekcji 81 punktów obrażeń i brak
    uprawdopodobnienia przyczynienia się do śmierci, a z drugiej ponoć
    "systemowe" stawianie zarzutów rodzicom "dla ich dobra"?

    > Systemowe rozwiązanie było i jest do dupy oraz może taki pozostać?

    Rozwiązanie systemowe jest taki, że zeznania świadka jak mu się postawi
    zarzuty uznaje się za niebyłe. IMHO lepsze byłoby o odmowie zeznań z
    powodu potencjalnego obiążenia siebie. Tłumaczenie, że stawia sie
    świadkom zarzuty z dupy dla ich dobra jest... wyjątkowo słabe.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-08-26 15:13:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-18 o 14:59, Shrek pisze:

    > IMHO lepsze byłoby o odmowie zeznań z powodu potencjalnego obciążenia
    > siebie.

    W poprzednik kpk było i jest nadal.

  • 14. Data: 2018-08-26 15:20:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W poprzednik kpk było i jest nadal.

    Na pewno jest w przypadku świadka? Więc w czym problem?

    Shrek

  • 15. Data: 2018-08-26 15:21:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W poprzednik kpk było i jest nadal.

    Czy _według ciebie_ rozwiązuje jak dla mnie "systemowy problem"?
    [ Czy ograniczałeś się wyłącznie do skorygowania opisu stanu prawnego?]

    W idealnym świecie policja i prokuratorzy obywaliby się bez
    "sztuczek (proceduralnych)". W realnym świecie lepiej by się
    obywali bez kłujących po oczach "sztuczek (proceduralnych)".

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2018-08-26 16:01:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-08-18 o 15:20, Shrek pisze:

    > Na pewno jest w przypadku świadka? Więc w czym problem?

    Nie zrozumiałeś zeszłym razem, to i teraz marna szansa, byś pojął.
    Świadek nie jest stroną postępowania i ne ma wynikających z tego praw.

  • 17. Data: 2018-08-26 16:59:37
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-26 o 14:18, A. Filip pisze:

    > Stres takiej kategorii też? Wierzyć w to nie musisz ale tej grupie
    > wyjaśnienia "trudne do obalenia w sądzie" są bardzo na miejscu.

    Kto może być instruktorem i egzaminatorem jazdy samochodami?
    Psychicznie chory to raczej nie.

    --
    animka

  • 18. Data: 2018-08-26 18:25:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zrozumiałeś zeszłym razem, to i teraz marna szansa, byś pojął.
    > Świadek nie jest stroną postępowania i ne ma wynikających z tego praw.

    Rzeczywiście 183. Więc nie widzę problemu, żeby słuchać potencjalnych
    podejrzanych jako świadków (dopóki są _potencjalnymi_) i nie widzę
    uzasadnienia dla "iścia na rękę" przez stawianie zarzutów z dupy.

    Shrek

  • 19. Data: 2018-08-27 08:48:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 14:27:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak. Oczywiście. Kilka razy wpadał już pod pociąg :-D

    Pewnie tak - szybko uciekl :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-08-27 08:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 13:27:34 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czyli pochwalasz praktykę "do oskarżonego przez świadka"?

    Raczej sie nabijam.

    > Ja jej do kurwy nędzy nie potrafię pochwalać.

    No ale w tej sytuacji ... maja od razu wszystkich oskarzac, przed
    wysluchaniem co sie stalo ?

    Czy popatrzec ... prosze opowiedziec co sia stalo, ale najpierw niech
    pan zadzwoni do adwokata, bo moze pana oskarzymy.

    J.