    From: "Chris" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie
    Date: Thu, 16 Mar 2006 01:40:38 +0100

    Użytkownik "Piotr Kowalski" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dv9vlo$ifk$1@inews.gazeta.pl...
    > Witajcie, jest kwestia, ktora moze zawazyc na moim egzaminie z prawa.
    >
    > DOstalem 14/25 punktow, jednak 15 zalicza :[
    >
    > W jedym pytaniu mam jednak watpliwosci. Bardzo prosze o pomoc.
    >
    > Pytanie brzmialo:
    >
    > Umowa przedwstepna zostala zawarta w formie aktu notarialnego. Jedna ze
    > stron
    > jednak odmowila zawarcia umowy przyrzeczonej. Druga strona:
    >
    > a) nic nie moze zrobic
    > b) moze dochodzic zawarcia umowy przyrzeczonej
    > c) moze ubiegac sie o odszkodowanie.

    Witaj

    Na posrednictwie i wycenie nieruchomosci bylo to pytanie prawidlowa
    odpowiedz to b,c

    Spojrzyj na pytania "na posrednika" pytanie nr 342 i 343.

    Wynikające z umowy przedwstępnej roszczenie o zawarcie umowy
    przyrzeczonej przedawnia się:

    q z upływem roku;

    q z upływem pięciu lat;

    q z upływem dziesięciu lat.

    Roszczenia o naprawienie szkody z tytułu nie zawarcia umowy
    przyrzeczonej przedawniają się z upływem:

    q 1 roku, licząc od dnia zawarcia umowy przyrzeczonej;

    q 2 lat, licząc od dnia zawarcia umowy przyrzeczonej;

    q 1 roku, licząc od dnia, w którym umowa przyrzeczona miała
    być zawarta.

    Czyli juz w tych pytaniach, masz odpowiedz na Twoje pytanie. Warunek ze
    przedwstepna musi byc w fomie aktu not.:)

    Pozdrawiam i wytrwalosci zycze
    CHris