  • 21. Data: 2009-09-22 15:30:15
    Temat: Re: Dziedziczenie a rozdzielnosc majatkowa
    Od: kuba <p...@o...pl>

    spp pisze:

    > A dlaczego rodzice?

    Art. 932.
    § 1. W braku zstępnych spadkodawcy powołani są do spadku z ustawy jego
    małżonek i rodzice.
    § 2. Udział spadkowy każdego z rodziców, które dziedziczy w zbiegu z
    małżonkiem spadkodawcy, wynosi jedną czwartą całości spadku (...).

    Tak wygląda drugi krąg dziedziczenia po nowelizacji z czerwca tego roku,
    której co najmniej 2 osoby w tym wątku nie dostrzegły. Poprzednio w
    braku zstępnych dziedziczyli: małżonek, rodzice i rodzeństwo - widać
    więc, że na dalszy plan odsunięto rodzeństwo"

    § 4. Jeżeli jedno z rodziców spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku,
    udział spadkowy, który by mu przypadał, przypada rodzeństwu spadkodawcy
    w częściach równych.

    --
    kuba

  • 22. Data: 2009-09-22 15:34:07
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    > A dlaczego rodzice?

    no właśnie. w tym wątku już drugi raz pojawiają się różnice między
    dyskutującymi - pierwsza różnica zdań była między witkiem a ąćęłńóśźż, teraz
    spp i kuba.
    dwóch z was twierdzi, że rodzice dziedziczą, dwóch że nie.
    i nadal jestem głupi, nadal nie wiem.

  • 23. Data: 2009-09-22 15:50:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad N.S. pisze:

> [...]
    > teraz spp i kuba.
    > dwóch z was twierdzi, że rodzice dziedziczą, dwóch że nie.

    Kuba mnie przekonał.:)

    --
    spp

  • 24. Data: 2009-09-23 08:09:55
    Temat: Re: Dziedziczenie, a rozdzielnosc majtkowa.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Lepiej z mądrym zgubić, niż z witkiem znaleźć ;-))
    JaC

    -----