  • 11. Data: 2009-09-21 13:28:10
    Temat: Re: Dziedziczenie, a rozdzielnosc majatkowa.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Tylko nie słuchaj "rad" niejakiego witka, bo to jakiś idiota.
    >
    > www.rpo.gov.pl/index.php?md=1518&s=1
    > JaC
    >

    > -----

    Skąd się tacy kretyni jak ty biora to nie mam pojęcia.

  • 12. Data: 2009-09-21 23:47:16
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przecież pisałem.
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-09-22 08:41:37
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    > www.rpo.gov.pl/index.php?md=1518&s=1

    czyli?
    byle żona nie zeszła, bo będę musiał dzielić się z teściami.

  • 14. Data: 2009-09-22 10:41:36
    Od: "Marcin D" <j...@g...pl>

    Konrad N.S. <n...@o...pl> napisał(a):

    > wygląda na to, że korzystnym będzie dla każdego z małżonków (zakładając
    > śmierć jednego z nich) pozostawanie w małżeństwie z separacją.

    A z czego to wywnioskowałeś? Małżonek pozostający w separacji traci w ogóle
    prawo do dziedziczenia ustawowego. Co w tym ma być korzystnego? Na pewno nie
    da się w ten sposób uniknąć dziedziczenia przez rodziców i rodzeństwo (w
    przypadku braku dzieci)

  • 15. Data: 2009-09-22 10:54:51
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin D" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A z czego to wywnioskowałeś? Małżonek pozostający w separacji traci w
    > ogóle
    > prawo do dziedziczenia ustawowego. Co w tym ma być korzystnego?

    wątek ten miał rozwiac moje wątpliwości. jednak nie pomógł mi nic.
    wniosek, że będę dzidziczył po żonie w wypadku jej śmierci (jesteśmy po
    ustanowieniu rozdzielności majątkowej) jest ze słów:

    >A majątek odrębny męża podlega dziedziczeniu w całości.

    oraz:

    >Na to, kto dziedziczy, nie ma wpływu to,
    > czy dziedziczony majatek był
    > połową wspólnego, czy odrębny.
    > Jak jest żona i nie ma dzieci,
    > to ustawowo (przy braku testamentu)
    > wszystko tak czy owak dziedziczy żona.

    to w końcu jak będzie wyglądało dziedziczenie w przykładowej sytuacji:
    mąż, żona, rozdzielność majątkowa między nimi, każde ma rodziców i
    rodzeństwo (każde ma brata). małżonkowie nie mają dzieci, jedno umiera.

    jedno z małżonków będzie dziedziczyć po drugim?
    w części, podział z rodzicami? czy w całości, 100%?
    czy nie będzie jedno po drugim dziedziczyć niczego?

  • 16. Data: 2009-09-22 12:23:18
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Konrad N.S. pisze:
> [...]
    > w części, podział z rodzicami? czy w całości, 100%?
    > czy nie będzie jedno po drugim dziedziczyć niczego?

    Po zmarłym małżonku dziedziczą:
    jeden rodzic (1/4)
    drugi rodzic (1/4)
    małżonek (1/2)

    Jeżeli małżonkowie pozostają w separacji (nie wiem w końcu jak jest w
    Twoim przypadku), to rodzice dziedziczą po 1/2.

    --
    kuba

  • 17. Data: 2009-09-22 13:02:32
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli małżonkowie pozostają w separacji (nie wiem w końcu jak jest w
    > Twoim przypadku), to rodzice dziedziczą po 1/2.

    u mnie: jesteśmy małżeństwem, została ustanowiona rozdzielność majątkowa
    (przed notariuszem).

  • 18. Data: 2009-09-22 13:13:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad N.S. pisze:

    > u mnie: jesteśmy małżeństwem, została ustanowiona rozdzielność majątkowa
    > (przed notariuszem).

    W tym przypadku dziedziczysz/ona dziedziczy wszystko. :)

    :)

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-09-22 14:03:07
    Od: kuba <p...@o...pl>

    spp pisze:

    > W tym przypadku dziedziczysz/ona dziedziczy wszystko. :)

    Jak to? Dziedziczą małżonek (1/2) i rodzice (po 1/4).

    --
    kuba

  • 20. Data: 2009-09-22 15:17:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    kuba pisze:

    > Jak to? Dziedziczą małżonek (1/2) i rodzice (po 1/4).

    A dlaczego rodzice?

    --
    spp