    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziecko i nazwisko
    Date: Sat, 5 Apr 2003 21:40:39 +0200
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    <n...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:243d.00000195.3e8f2fa2@newsgate.onet.pl...

    > To, że zanim by "obecny stan nauki" wykluczył ich ojcostwo, konieczne by
    było
    > odbycie co najminiej 15 rozpraw (przy założeniu, że sąd z taką samą powagą
    > podszedłby do praw wszystkich 15 mężczyzn oraz pobranie materiału do badań
    > od ... 17 osób (nie licząc pozwanego ojca). Nie sądzisz, że byłoby to
    lekkie
    > uprzykrzenie życia owej panience ??

    > Dlaczego?? To również byłoby nierówne traktowanie wobec prawa! Dlaczego
    matki a
    > nie ojca ??

    Ale mniej "nierowne", niz nie dawanie ojcom zadnej szansy! Na milosc boska o
    co Ci chodzi!

    > OK. Przyznaję Ci rację, że to może się zdarzyć. Nie są to jednak chyba
    zbyt
    > liczne wypadki. I chyba nie je miałeś na myśli pisząc o tym, że o
    ojcostwie
    > decyduje wola matki, niezależnie od stanu faktycznego (bo nawet przy
    świadomym
    > uznaniu "nieswojego" dziecka, wymagana jest nie tylko wola matki, ale
    równiez
    > późniejszego formalnego ojca - zatem nie wola matki decyduje, tylko wola
    obojga)

    Pisalem "wola matki", bo mozliwe jest aby sie kompletnie bez woli
    prawdziwego ojca obeszlo. I tyle.
    Zreszta - jak juz wspomnialem - dla mnie fajrant w tym temacie. Usilowalem
    byc tutaj niejako "rozjemczo" a teraz widze, ze spychasz mnie na jedna ze
    stron a to mi sie nie podoba.

    --
    pozdr
    Przemek