  • Data: 2003-04-05 22:43:03
    Temat: Re: Dziecko i nazwisko
    Od: "Dodo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:243d.00000168.3e8f1e3a@newsgate.onet.pl...

    > Co rozumiesz pod pojeciem "i tyle"?? Czyżbyś miał na myśli długą drogę
    przez
    > kolejne szczeble polskiego sądownictwa?
    [...]

    Tak dla ścisłości - jestem kobietą :) Pisałaś żeby nie robić męczenników z
    mężczyzn, wiec dlaczego robisz męczennice z kobiet ?

    > A może żyjesz w przekonaniu, że aby uczynić kogoś formalnym ojcem
    wystarczy
    > tylko wskazać go palcem??

    Na pewno kobiety mają w tym względzie bardziej ułatwioną drogę niż
    mężczyźni, nie sądzisz ?

    > Gdyby kobiety nie miały prawa (tak jak mężczyźni obecnie) bronić się przed
    > niechcianym współrodzicem, trzeba by chyba rzeczywiście, dla równowagi
    > wprowadzić zasadę "wskazywania palcem" - najlepiej od razu - na portfel
    ;-))

    dlaczego mają się bronić ? Poza nielicznymi przypadkami (np.banki spermy)
    dziecko zostało powołane przez dwoje rodziców (nieważne czy świadomie czy
    nieświadomie), więc jakim prawem ONA ma decydować czy dziecko będzie miało
    tatusia czy nie ?

    Poza tym, prawo, które jak napisałaś daje możliwość bronić się kobietom
    przed "niechcianym współrodzicem" jest prawem chorym. Prawo powinno chronić
    dziecko i jego prawa, w tym prawa do kontaktów z ojcem, a nie sankcjonować
    kaprysy mamusiek, którym się wydaje że urodzone przez nich dzieci są ich
    własnością.
    Tylko proszę nie wyciągaj jako kontrargumentu, kwestii związanych z
    migającymi się od ojcostwa tatuśkami, którzy pomimo iż uznali dzieci migają
    się od łożenia na ich utrzymanie i kontaktów z nimi - dyskusja dotyczy tylko
    zakresu poruszonego w wątku początkującym temat.

    pozdr. Dodo