    From: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Date: Thu, 31 Oct 2002 17:30:50 +0100

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    news:slrnas1vcv.ufm.samotnik@localhost.localdomain..
    .
    > W artykule <P...@i...stanp
    ol.com.pl>
    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał(a):

    > ;) Wiesz, jak sprzedajesz starą kartę graficzną za 50 zł to się nie
    zastanawiasz,
    > czy popełniasz przestępstwo fiskalne. Przynajmniej ja się nie
    zastanawiałem. ;)

    > Wydaje mi się, że likwidacja będzie dobrym rozwiązaniem (w sumie tych
    części jest
    > tak niewiele, że wszystkie przy jednej burzy mogły się spalić ;), tylko
    jak to
    > przeprowadzić od strony formalnej, mógłby ktoś opisać?
    > --
    > Samotnik

    Boze!

    proces likwidacji srodka !

    piszesz protokół w ktorym wykazujesz wartosc poczatkowa (zakup netto)
    w momencie likwidacji ile odliczyles miesiecznie (czyli wszystkie
    amortyzacje miesieczne)
    zostaje ci pozostala kwota - wartosc srodka na dzien likwidacji i ta wlasnie
    wartosc ulega likwidacji!
    robisz przeszacowanie w ksiegowosci.
    i likwidujesz zero zlotych.
    jesli wartosc jest wieksza to likwidujesz ta wartosc.
    wowczas pomniejszasz wartosc wszystkich srodkow trwalych w ewidencji o
    zlikwidowana wartosc. tak to sie przeklada na rozliczenie i ksiege.
    protokol podpieczetuj, podpisz i trzymaj w kwitach. to wszystko.
    mozesz dodatkowo zebrac komisje np. pracownikow ktorzy dopisza sie do
    protokolu jesli wartosc likwidacji jest duza. np. likwidujesz samochod to
    wiadomo ze musisz miec kwit od zlomowania stwierdzajacy dokonanie fizyczne.
    jesli likwidujesz firmowe ksero i wartosc np. wynosi jeszcze do
    zamortyzowania 4000 zl
    to lepiej zeby sie komisja podpisala ze rzeczywiscie porabales wszystko
    siekiera.