    From: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Date: Wed, 30 Oct 2002 16:32:23 +0100

    "SOTB" <k...@z...pl> wrote in message
    news:apopn8$1uu$1@news2.tpi.pl...
    > chodzi
    >
    > Jak powinna wyglądać procedura likwidacji środka?
    > Rozumiem, że w razie uszkodzenia sprzętu np. po 15 miesiącach używania
    można
    > też go zlikwidować i wycofać ze środków trwałych (jeśli został on
    wcześniej
    > w całości wliczony w koszty) wypisując stosowne pisemko?

    nie, istnieja odpowiednie operacje na srodkach trwalych.
    najpierw jest
    1.przyjecie
    2. amortyzacja (jednorazowa lub co miesiac jelsi wartosc jest wieksza chyba
    niz 3600 zl)
    tu okreslamy sposob amortyzacji na degresywna, liniowa lub wlasnie
    jednorazowa.
    3. modernizacja jelsi amortyzujemy co miesiac i cos sie zmienia w wartosci
    lub innych parametrach
    4. sprzedaz
    5. likwidacja jesli sie zepsul lub juz sie zamortyzowal i wywalamy go na
    smieci jako zuzyty
    6. nieodplatne przekazanie np. szkole w prezencie.

    za kazdym razem mozemy dokonac przesacowania srodka trwalego przed np.
    sprzedaza lub nieodplatnym przekazaniem

    przyjecie jest w miesiacu zakupu, amortyzacja moze sie rozpoczac od
    przyszlego miesiaca lub w tym samym miesiacu, to zalezy co to jest, ile
    kosztuje itd itp.

    wszystkie te operacje nie maja wplywu na ksiege bo i tak wykazujemy to jako
    koszt w przypadku jednorazowej amortyzacji.
    w deklaracji vatowskiej ma to wplyw co robimy z srodkiem trwalym.
    jest specjalna budka odnosnie zakupu srodkow trwalych.

    kombinacji jest bardzo wiele, ja to robie automatycznie programem ksiegowym
    ktory mi drukuje piekne listy operacji i co weszlo a co nie weszlo do
    deklaracji itd itp.

    mozna tez recznie :)