    From: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Date: Wed, 30 Oct 2002 14:47:55 +0100

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    news:slrnarvikf.mmi.samotnik@localhost.localdomain..
    .
    > No właśnie, prowadzę sobie taką małą DG i cały sprzęt do komptuera kupuję
    > fakturą i wrzucam w koszta. Natomiast sprzęt nie jest przechowywany w
    siedzibie
    > firmy (mieszkam gdzie indziej) - słyszałem, że można za to beknąć?

    nie musi byc przechowywany, bzdura. Jesli pracujesz jako informatyk np. to
    normalnym jest ze sprzet jest przenosny i moze byc uzywany wszedzie do celow
    dzialalnosci.

    lutownice tez masz miec w firmie skoro postanowiles sobie lutowac firmowy
    zasilacz w domu?
    dzialalnosc gospodarcza prowadzi sie przez 24 godziny a wiec rowniez w domu
    jak spisz to tez prowadzisz dzialalnosc.
    druga prawa ze w ewidencji dzialalnosci gospodarczej dopisz sobie teren
    dzialania CALY KRAJ.

    wowczas twoj komputer moze byc na helu albo na wyspie wolin jesli wykarzesz
    np. fakture sprzedazy z tamtego terenu bo tam wlasnie obecnie wykonujesz
    zlecenie.
    itd itp

    I druga sprawa
    > - część z tego sprzętu po prostu sprzedałem, bo się zestarzał itd. - wtedy
    też
    > podobno jest problem z US? W sumie logiczne, bo wszyscy kupowaliby,
    odliczali
    > podatek i sprzedawali.

    jesli wpisujesz w koszty to dobrze. sprzedac mozesz owszem ale jesli chodzi
    o srodek trwaly to masz procedure likwidacji srodka poprzez np. wlasnie
    sprzedaz. wowczas specjalnie wyliczasz wartosc.
    jesli chodzi o sprzedaz wyposazenia to tak samo. naliczasz VAT ktory
    przeciez wlasnie oddajesz po sprzedazy do US, podobnie sprzedajac koszt (np.
    karte sieciowa) podwyzszasz przychod i tym samym nalezny podatek a wiec
    oddajesz to co odliczyles wprowadzajac koszt.

    jedynie przy sprzedazy musisz zaznaczyc ze sprzet jest uzywany bo nie wolno
    ci sprzedawac kompa na ktorym pracujesz jako towar z magazynu a jedynie jako
    wyprzedaz urzadzen uzywanych. (klient musi o tym wiedziec)

    > Natomiast prosiłbym o namiar na jakieś przepisy, które to regulują,
    wskazówkę,
    > gdzie szukać, a może też o kilka słów, jak to wygląda w praktyce (tzn. czy
    > kontrola z US rzeczywiście naliczy mi trzy miliony kary za odsprzedanie
    dwóch kart
    > graficznych i starego monitora wliczonych kiedyś w koszta ;).

    predzej ci naliczy kare jesli kupisz 10 kompow na firme i nigdzie ich nie
    bedzie nawet u ciebie w domu.

    a na marginesie twojego domu to przecie siedziba firmy to z tego co wiem to
    wlasnie dom (tam gdzie zameldowany jestes) wiec tam mozesz miec wszystko.
    Dodatkowo jest miejsce wykonywania dzialalnosci gdzie podajesz biuro,
    magazyn lub inne lokalizacje jak rowniez dopisujesz wspomniany teren calego
    kraju.
    wowczas nie bedzie problemu z lokalizowaniem majatku firmy i jego
    wyposazenia.
    wazne zebys to wszystko mial fizycznie a nie w kwitach.