    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalnośc Gospodarcza - jak to zrobić? :)
    Date: Fri, 10 Feb 2006 21:27:58 +0100

    Dnia Fri, 10 Feb 2006 20:18:05 +0000 (UTC), Krzysiek Okula napisał(a):

    > 1. Jestem studentem, mam poniżej 26 lat, czy w związku z tym mogę nie
    > przejmować się ZUSem i uznać, że nie podlegam żadnym obowiązkom ubezpieczeń
    > społecznych?

    Nie. Ale przez pierwsze 2 lata możesz mieć ulgę i płacić 260 zł ZUS.

    > 2. Koszty związane z prowadzeniem działalności będą bardzo niskie, dochody też
    > &#8211; jaką w takim razie formę rozliczenia z US wybrać i jaki zapłacę podatek?

    Czego byś nie wybrał, zapłacisz minimum 19%.

    > dokumentować? Czy jestem zobowiązany wystawiać jakieś rachunki, itp.? Wydaje
    > mi się trochę absurdalne, że miałbym wystawić i przesłać klientowi rachunek za
    > każdą wpłatę na konto, uwzględniając, że może wpłacić nawet kilkadziesiąt
    > gorszy&#8230;

    Podejrzewam, że te sprawy będzie za Ciebie załatwiać firma która
    pośredniczy w płatnościach. Piszesz o mikropłatnościach, więc zakładam, że
    będziesz korzystać z firm typu allpay czy wapacz.

    > tymczasowego. Jakie miejsce prowadzenia działalności podać przy wypełnianiu
    > dokumentów?

    Tam, gdzie mieści się siedziba firmy - czyli tam, gdzie Ty mieszkasz.

    > Czy w ogóle muszę podać jakiekolwiek, skoro wszelkie kontakty z
    > klientami i świadczenie usług będą przeprowadzane przez Internet?

    Musisz.

    > korespondencji via Poczta Polska. Czy jest szansa, żeby ewentualna
    > korespondencja urzędowa przechodziła na inny adres niż zadeklarowane miejsce
    > prowadzenia DG?

    Możesz wynająć tzw. biuro wirtualne i pod tym adresem zarejestrować
    działalność.

    > Z góry dzięki za wszystkie porady, zwłaszcza te pomocne w rozwiązaniu problemu
    > &#8222;jak to załatwić najtaniej?&#8221;! :)

    Moja porada jest taka: chcąc założyć własną firmę, nie będzie Ci się to w
    żaden sposób opłacało. Zrób więc tak:
    - nie rejestruj firmy, działaj jako osoba prywatna
    - do obsługi płatności wybierz jakąś zewnętrzną firmę - wapacz, allpay,
    cokolwiek
    - firma j/w będzie Ci wystawiać umowy o dzieło, zapłacisz 16% podatku

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl